Scooterns dag i Helsingfors

Annonsera och diskutera träffar i Norden eller övriga världen här.
Post Reply
Mancino
Lärling
Lärling

Scooterns dag i Helsingfors

Post by Mancino »

Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

App, här har vi ju självaste "Jasso" the GL 150 i mitten! Snart i min ägo. Men jag plockar nog bort Ferrarimärket... :P

http://www.facebook.com/photo.php?pid=9 ... 80&l=fa6b6

Mycket Koskenkorva och viftande med kniven bland scooteristerna i Helsinki, gissar jag? :wink:
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Nja, råkade bara av en händelse möta ett gäng scootrar, så vi traska runt i hela Helsingfors för att se om de ställde upp någonstans.

Lite kniv och ännu mindre Kosken tyvärr....
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Edit: jag flyttade tråden hit istället.

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Helt rätt, tack! :grin:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Av inköpen av att döma så träffades vi vid köpdisken, Mancino! Noterade glatt rikssvenska köpare, som givetvis fick service på svenska. Misstänkte genast av de glada småleenden att här var det skoterkompisar, men det blev aldrig tid/möjlighet till extra snarvel. Ni hann faktiskt se evenemanget bättre än jag, jag var totalt fast vid disken och såg faktiskt ingenting... :cry:

Terra kände igen min raring! Brevid min Jasso står Esas VGLB.

Esa och Janne blev ombedda att hämta hjälmar innan de fick starta! :lol:
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

vespaco wrote:Av inköpen av att döma så träffades vi vid köpdisken, Mancino! Noterade glatt rikssvenska köpare, som givetvis fick service på svenska. Misstänkte genast av de glada småleenden att här var det skoterkompisar, men det blev aldrig tid/möjlighet till extra snarvel. Ni hann faktiskt se evenemanget bättre än jag, jag var totalt fast vid disken och såg faktiskt ingenting... :cry:

Terra kände igen min raring! Brevid min Jasso står Esas VGLB.

Esa och Janne blev ombedda att hämta hjälmar innan de fick starta! :lol:

Satan så skoj, men mindre roligt att vi stod mindre än 50 cm ifrån varandra, men ändå inte lyckades prata.
Vi var lite stressade eftersom vi jagade en massa scootrar som vi inte visste vart de skulle,
så därför hann jag inte riktigt koppla att det faktiskt fanns några som man kände till där.

Aja, vi köpte lite saker av dig iaf :grin:

Jag stod bredvid när de med bestämd ton ombeddes åka och ta på hjälmarna.

/Ricki
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Heh! Jag hoppas att ni inte behövde springa hela rundan efter oss? För uppställningen blev väldigt snoffsigt det här året torget vid järnvägsstationen, mera centralt än så kan man knappast vara i Helsingfors. Det var ju kul att ni råkade ramla på oss så där passligt!

Vi får väl bara hoppas att det inte var sista gången vi ses och att nästa gång finns det mera tid! :grin: Det var meningen att jag skulle få vikarier så att jag också skulle få se mig omkring men konstigt nog så försvann alla...

Notera förresten att tygmärket du införskaffade kommer att bli en samlingsklenod: Skoottericlubi är felskrivet scootericlubi (med c) på dessa nya mindre tygmärken. Följande satser kommer inte att ha denna distinkta detalj.
Post Reply