Lite motorproblem (V50)
Lite motorproblem (V50)
Har lite problem med min V50 -81.
Den startar i princip på första kicken men:
1. Den dör på tomgång.
2. Den är väldigt slö på låga varv.(kanske de alltid är?)
3. När den blivit varm vill motorn dö, ung som om man stängt av bensinkranen. Om jag då drar ut choken fungerar den igen.
Hjälp?
Den startar i princip på första kicken men:
1. Den dör på tomgång.
2. Den är väldigt slö på låga varv.(kanske de alltid är?)
3. När den blivit varm vill motorn dö, ung som om man stängt av bensinkranen. Om jag då drar ut choken fungerar den igen.
Hjälp?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Andréas</i>
<br />Är munstycket den del som heter starter jet på smallframes.com sidan?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
chokemunstycket heter nog starter jet.
huvudmunstycket - mainjet
Federico
<br />Är munstycket den del som heter starter jet på smallframes.com sidan?
chokemunstycket heter nog starter jet.
huvudmunstycket - mainjet
Federico
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Andréas</i>
Är det något mer man borde loss i förgasaren och blåsa rent
Bäst att demontera allt i förgasaren.
Lägg smådelarna i en burk med tex. bensin och skaka runt, häll ut bensinen, om bensinen blir smutsig, upprepa med ny bensin tills den är ren.
Ta en annan burk till förgasarhuset och trottellocket och gör likadant.
Blås rent munstyckena precis då du tar upp dom ur bensinen.
Isopropanol eller t-röd funkar också fint.
Passa på att byt flottörnål också.
VH/Calle
Är det något mer man borde loss i förgasaren och blåsa rent
Bäst att demontera allt i förgasaren.
Lägg smådelarna i en burk med tex. bensin och skaka runt, häll ut bensinen, om bensinen blir smutsig, upprepa med ny bensin tills den är ren.
Ta en annan burk till förgasarhuset och trottellocket och gör likadant.
Blås rent munstyckena precis då du tar upp dom ur bensinen.
Isopropanol eller t-röd funkar också fint.
Passa på att byt flottörnål också.
VH/Calle
Okej, nu har jag fixat med förgasaren. Huvudmunstycket vad igenkorkat så där hade vi problemet.
Dock så går moppen inte lika bra som innan jag fick s**t i munstycket. Den kommer inte upp i samma hastighet och responsen i gasen är inte den bästa om man står på tomgång och gasar. Innan(när allt funkade som det skulle) var den riktigt rapp vid gaspådrag.
Hjälp?
Dock så går moppen inte lika bra som innan jag fick s**t i munstycket. Den kommer inte upp i samma hastighet och responsen i gasen är inte den bästa om man står på tomgång och gasar. Innan(när allt funkade som det skulle) var den riktigt rapp vid gaspådrag.
Hjälp?
har du testat att skruva lite och prova olika inställningar? tycker att det verkar konstigt att den skulle gå sämre efter rengöring... Det finns munstycken som inte ska vara inskruvade i botten, det är de som man når utan att skruva isär förgasaren, de sitter lite vid sidan om (är det bara ett kanske?)
-
- Dekaltrimmare
<br />Nope, har inte varit och pillar på tändning alls. Så logiskt sätt verkar det ju inte rätt.
Spillde i lite för mycket olja när jag tankade häromsistens, kan det kanske inverka? Blev nog nästan 5%ig blandning...
Hej!
En mer än dubblad mängd av tvåtaktsolja kommer att sänka effekten en hel del men troligen kommer den inte gå så dåligt som du beskriver.
Dock kan oljan sota igen tändstiftet ganska snabbt...
VH/Calle
<br />Nope, har inte varit och pillar på tändning alls. Så logiskt sätt verkar det ju inte rätt.
Spillde i lite för mycket olja när jag tankade häromsistens, kan det kanske inverka? Blev nog nästan 5%ig blandning...
Hej!
En mer än dubblad mängd av tvåtaktsolja kommer att sänka effekten en hel del men troligen kommer den inte gå så dåligt som du beskriver.
Dock kan oljan sota igen tändstiftet ganska snabbt...
VH/Calle
testa, ett nytt munstycke kostar inte så mycket. fungerar det inte kan du ju alltid stryka det som felalternativ. testade du att byta tändstift? Jag ar aldrig själv stött på det men det är ju så att tändstift varierar i värmetal och om din v50 vill stanna när den blir varm så kan det ju bero på fel värmetal. eller?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />testa, ett nytt munstycke kostar inte så mycket. fungerar det inte kan du ju alltid stryka det som felalternativ. testade du att byta tändstift? Jag ar aldrig själv stött på det men det är ju så att tändstift varierar i värmetal och om din v50 vill stanna när den blir varm så kan det ju bero på fel värmetal. eller?
Har märkt att den går bättre när det är varmare ute!
Skumt...
<br />testa, ett nytt munstycke kostar inte så mycket. fungerar det inte kan du ju alltid stryka det som felalternativ. testade du att byta tändstift? Jag ar aldrig själv stött på det men det är ju så att tändstift varierar i värmetal och om din v50 vill stanna när den blir varm så kan det ju bero på fel värmetal. eller?
Har märkt att den går bättre när det är varmare ute!
Skumt...