Jajjamen! Det blev en Sprint-69 till slut. Äntligen fullframe!
Stötte på lite problem när jag skulle byta lampa fram. Det verkar omöjligt att få av ramen runt (det fyrkantiga) lyset. Någon som har några bra tips på hur man ska gå tillväga? I ramens underkant sitter två djupa "spår" eller snarare gropar, alltså inte där skruvarna är fästa. Har dom någon låsfunktion tro? Vet inte hur det ser ut därinne så man vill ju inte göra något förhastat med mejsel och hammare...
Är det någon som vet vilka sadlar som passar till Sprint? Har kollat lite efter en lägre, räfflad variant. Till PX verkar det ju finnas några olika men kan de passa?
Mvh/Calle
Nybliven Sprintägare!
-
- Nybörjare
Re: Nybliven Sprintägare!
Visst är dom snygga, Sprintarna!!lillejohn23 wrote:Stötte på lite problem när jag skulle byta lampa fram. Det verkar omöjligt att få av ramen runt (det fyrkantiga) lyset. Någon som har några bra tips på hur man ska gå tillväga? I ramens underkant sitter två djupa "spår" eller snarare gropar, alltså inte där skruvarna är fästa. Har dom någon låsfunktion tro? Vet inte hur det ser ut därinne så man vill ju inte göra något förhastat med mejsel och hammare...
Dom där spåren/groparna ska inte göra så att sargen ska vara svår att få bort såvitt jag kan se. Det sitter en läpp i överkant. För att få bort ramen ska du dra ut i underkant ungefär som om det sitter ett gångjärn i mitten upptill på lyktsargen.