Kom till Kinnekulle eller till Vallehärad och kör! Massor hojvägar i gamla Skaraborgs län. Bra badplatser, Sommarland för barnen och några tappra scooterister som gärna bjuder på kaffe, grillat och guidade turer!
Tyvärr kan vi inte ståta med kulturella höjdpunkter som Pizzeria Adria i Bengtsfors men vi gör så gott vi kan utan knytnävar i Grann´s fotspår....... Hmm ursäkta Arns fotspår!
Hannah wrote:Vespakörare, Ja, det låter lite roligt nu när du säger det, fast det är ju det jag är
Hade varit skitkul att hänga med på en runda någon gång.
Min pojkvän håller på att ta körkort nu, så vi kör mest korta rundor tills körkortet är klart. Vore kul att köra lite längre någon dag.
/Hannah
Trevligt!
Jag meddelar i tråden nästa gång vi planerar åka ut på en längre runda. Vore absolut kul att se några nya ansikten, oavsett om det är "förare" eller "körare"...
Terraplane Blues wrote:Jag meddelar i tråden nästa gång vi planerar åka ut på en längre runda. Vore absolut kul att se några nya ansikten, oavsett om det är "förare" eller "körare"... Wink
patrikgrann wrote:Kom till Kinnekulle eller till Vallehärad och kör! Massor hojvägar i gamla Skaraborgs län. Bra badplatser, Sommarland för barnen och några tappra scooterister som gärna bjuder på kaffe, grillat och guidade turer!
Tyvärr kan vi inte ståta med kulturella höjdpunkter som Pizzeria Adria i Bengtsfors men vi gör så gott vi kan utan knytnävar i Grann´s fotspår....... Hmm ursäkta Arns fotspår!
fritte in da house:
Även att bara snurra runt Åland några timmar & ta en färja hem samma dag är en upplevelse.
DET är en höjdare!!!! För ett par år sedan fick jag fnatt på det, stängde butiken kl 14 på lördag, satte mig på hojen och åkte till Grisslehamn och hoppade på färjan över och åkte runt på Åland, otroligt fina vägar och kul med rätt hoj, hittade som oftast någon B&B eller annat att sova på (har även sovit under bar himmel) och tog färjan tillbaka på söndagen....
DP says: Bättre avstressare får man nog leta efter....
bikemap - svenska sommarvägar, finns hos välsorterade mc-butiker
gps garmin edge705 monterad på styret (17h batteritid - lite häftigt att bli lotsad i nattsvart mörker på skärgårdsö utanför karlskrona , se hastighet m en decimal ber ankomsttid mm)
egna rutter brukar jag skapa i http://bikeroutetoaster.com/ (körs helst i mozilla firefox - ej explorer) tanka hem rutt som trackpoints *.gpx , ej waypoints pga att det får vissa gpser att bete sig underligt, eller skriv ut på papper
Tack för alla tips!
Alla verkar vara rörande överens om att Åland är en trevlig utflykt, blir lite sugen på att ta en tur. Kolla 5-dygnsprognos och pricka in en regnfri vecka! På vägen till Grisslehamn kan man ju åka trevliga vägar som anders2011 tipsar om!
...och Ducceklubbens bok ska snarast inhandlas!
/J