Jag har två problem att åtgärda innan det bär av till besiktningen av min Touring -61.
1) Tutan fungerar i parkeringsljusläge och i mittenläget, men i hel/halvljusläget är den död. Det verkar bli kortis när omkopplaren vidrör den mest vänstra kontaktplattan. Har klurat och skruvat, men kommer inte riktigt på hur jag ska göra. Tips?
2) Mitt fläkthjul vägrar sitta kvar. Muttern som håller det blir lös väldigt snabbt. Ändå har jag taggbricka innanför och fasthållarklippet utanför. Är det bara våld som gäller för att få den att sitta fast eller har jag missat nån del?
Tack på förhand för svar. Ni är helt grymma problemlösare!
Tut- och fläkthjulsproblem
-
- Mästare
Kolla om polerna/kontakterna sitter ordentligt fast i den svarta plastplattan och att inga sladdar sitter så att de vidrör jorden oavsiktligt. Touringomkollaren är lite klurig med bleck som lyft & sänks med omkopplarläge så se till att du får kontakt/brytning med locket av.
2. Har aldrig varit med om detta, kolla så att taggbrickan är hel, inte helt tillplattad och att muttern når ner till taggbrickan (du har vär rätt mutter med fläns som hakar i avdragarclipset?) Lägg annars en distansbricka under så att taggbrickan verkligen kläms ihop.
fasthållarclipset är bara till för att flänsmuttern ska kunna dra loss svänghjulet när den lossas, det håller inte fast någonting
mvh/HB
2. Har aldrig varit med om detta, kolla så att taggbrickan är hel, inte helt tillplattad och att muttern når ner till taggbrickan (du har vär rätt mutter med fläns som hakar i avdragarclipset?) Lägg annars en distansbricka under så att taggbrickan verkligen kläms ihop.
fasthållarclipset är bara till för att flänsmuttern ska kunna dra loss svänghjulet när den lossas, det håller inte fast någonting
mvh/HB