bensinslang
bensinslang
var köper man det? duger väl med vilken plastslang som helst i rätt dimension.
lunan läcker som ett såll från slangfästet vid bensinkranen, och det är ett sånt härligt litet problem så jag känner mig inspirerad att fixa. ska jag byta slang eller dra ur gamla, kleta på silikon eller dyl (..tål det bensin eller löser det upp sig?)?
nån som vet mer huruvida custombutiken vid stadsbiblioteket och marcello kör ihop på nåt vis och har casalambretta-grejer i butik?
lunan läcker som ett såll från slangfästet vid bensinkranen, och det är ett sånt härligt litet problem så jag känner mig inspirerad att fixa. ska jag byta slang eller dra ur gamla, kleta på silikon eller dyl (..tål det bensin eller löser det upp sig?)?
nån som vet mer huruvida custombutiken vid stadsbiblioteket och marcello kör ihop på nåt vis och har casalambretta-grejer i butik?
-
- Dekaltrimmare
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by erikh</i>
<br />
...duger väl med vilken plastslang som helst i rätt dimension.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
en fördel om slangen är bensinbeständig... de flesta slagar som inte heter bensinslang är tyvärr inte heller beständiga. Macken har det du behöver.
Federico
<br />
...duger väl med vilken plastslang som helst i rätt dimension.
en fördel om slangen är bensinbeständig... de flesta slagar som inte heter bensinslang är tyvärr inte heller beständiga. Macken har det du behöver.
Federico
-
- Dekaltrimmare
Det finns faktiskt något elände som heter skoterslang (som i snöskoter). Tål varken värme eller bensin. Fick uppleva kvaliteten hos en sådan när jag körde ner min amerikanare från Dalarna-Skåne. (Använde den som vacuumslang) Efter 2 mil började bilen gå väldigt dåligt och när jag öppnade huven hade slangen smält av över insuget. (som höll 50 grader):?. Så "bensinslang" skall det vara.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chainsaw Kid</i>
<br />Det finns faktiskt något elände som heter skoterslang (som i snöskoter). Tål varken värme eller bensin. Fick uppleva kvaliteten hos en sådan när jag körde ner min amerikanare från Dalarna-Skåne. (Använde den som vacuumslang) Efter 2 mil började bilen gå väldigt dåligt och när jag öppnade huven hade slangen smält av över insuget. (som höll 50 grader):?. Så "bensinslang" skall det vara.
hehe! aldrig 50grader när man kör snöskoter!
Federico
<br />Det finns faktiskt något elände som heter skoterslang (som i snöskoter). Tål varken värme eller bensin. Fick uppleva kvaliteten hos en sådan när jag körde ner min amerikanare från Dalarna-Skåne. (Använde den som vacuumslang) Efter 2 mil började bilen gå väldigt dåligt och när jag öppnade huven hade slangen smält av över insuget. (som höll 50 grader):?. Så "bensinslang" skall det vara.
hehe! aldrig 50grader när man kör snöskoter!
Federico
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stawros</i>
<br />Hejsan!!
Sätt dit en slangklämma vid tanken och vid förgasaren.
/Stawros
innerdiametern för Vespabensinslang är 7mm, kanske samma för lambretta, de flesta bensinmackar har väl bara 8mm som inte sitter bra.
Slangkämma, självklart!
Federico
<br />Hejsan!!
Sätt dit en slangklämma vid tanken och vid förgasaren.
/Stawros
innerdiametern för Vespabensinslang är 7mm, kanske samma för lambretta, de flesta bensinmackar har väl bara 8mm som inte sitter bra.
Slangkämma, självklart!
Federico
den här är transparent, och oljebeständig. Det borde väl fungera?
http://www.clasohlson.se/shop/store/mai ... %2D09%2D30
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />
olja är inte samma som bensin, man skall kanske inte vara så modemedveten vid val av bensinslang, synd om alltsammans står i flammor.........
L
<br />
olja är inte samma som bensin, man skall kanske inte vara så modemedveten vid val av bensinslang, synd om alltsammans står i flammor.........
L
Jag vill ha vad som finns på denna bild:
http://www.lambretta.net/images/know-yo ... LUI-50.jpg
om du förstorar bilden så har dne orange bränsläslang
:D:D
Lambretta luna -68 orange
Lambretta luna s -68 gul
Lambretta luna s -68 orange (dags att renovera)
http://www.lambretta.net/images/know-yo ... LUI-50.jpg
om du förstorar bilden så har dne orange bränsläslang

Lambretta luna s -68 gul
Dear Noodles,
Du tror inte att det är så att slangen i sig är transparent, och det är den orange färgen från LUNA:s som bara "reflekteras" i den?
// LENY
PS Fritte, Problemet för Noodles om han skall ställa fagra damer framför slangen vid fotografering är att snart går det åt ett helt damfotbollslag eftersom han på mindre än 5 veckor införskaffat 3 st LUNA, så i det tempot så.....
Du tror inte att det är så att slangen i sig är transparent, och det är den orange färgen från LUNA:s som bara "reflekteras" i den?
// LENY
PS Fritte, Problemet för Noodles om han skall ställa fagra damer framför slangen vid fotografering är att snart går det åt ett helt damfotbollslag eftersom han på mindre än 5 veckor införskaffat 3 st LUNA, så i det tempot så.....

Hej,
beroende på hur du tänker använda din "stall" finns det 2 kompromissalternativ.
1. beundra, fotografera.
2. Köra.
För 1, montera plastslang på alla, och ha en lös bensinslang som du monterar på den du ska köra.
För 2, montera bensinslang på alla, och ha en lös plastslang som du monterar på den du ska beundra, fotografera.
beroende på hur du tänker använda din "stall" finns det 2 kompromissalternativ.
1. beundra, fotografera.
2. Köra.
För 1, montera plastslang på alla, och ha en lös bensinslang som du monterar på den du ska köra.
För 2, montera bensinslang på alla, och ha en lös plastslang som du monterar på den du ska beundra, fotografera.
de e nog köra och fotografera som gäller.....
om min första oranga som har haft rost i tanken fällde LENNY kommentaren "har du varti på Shell raffet och stulit slang??" där sitter en ganska fet grön armerad gummislang med ett fett bilfilter mitt på och en hög med slangklämor.
men den slangen som f*nns hoss SIP var ju helt rätt... då kam man ju se att manhar soppa kvar också
Lambretta luna s -68 gul
om min första oranga som har haft rost i tanken fällde LENNY kommentaren "har du varti på Shell raffet och stulit slang??" där sitter en ganska fet grön armerad gummislang med ett fett bilfilter mitt på och en hög med slangklämor.
men den slangen som f*nns hoss SIP var ju helt rätt... då kam man ju se att manhar soppa kvar också

Lambretta luna s -68 gul