Simonini skrapar i backen vid högersväng
-
- Lärling
Simonini skrapar i backen vid högersväng
Min Simonini Down & Forward skrapar i backen om man lägger sig lite grann i högerkurvorna. Är det fler som har detta blås? Har någon åtgärdat problemet? Skulle det kanske gå att böja upp det lite grann om man värmer upp det ordentligt?
mitt centralstöd skrapar i när jag svänger
.
men menar du att ditt avgas släpar i innan ditt stöd?
har du bild på vespan/systemet, till en nyfiken kille. hade varit kul att se hur systemet ser ut på din "hoj".

men menar du att ditt avgas släpar i innan ditt stöd?
har du bild på vespan/systemet, till en nyfiken kille. hade varit kul att se hur systemet ser ut på din "hoj".
[color=red]Primavera -67. Förädlad med
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
-
- Lärling
-
- Lärling
Kör du med stödet nerfällt?Fredrick wrote:mitt centralstöd skrapar i när jag svänger

Själva ändpipan sitter en decimeter under golvplåten på höger sida, så man kan inte luta speciellt mycket åt det hållet...
Ska ta bilder så fort min förkylning släpper...
patrikgrann, skriv gärna hur det gick om du ger dig på modifiering.
Det är väl ändå ett ganska vanligt blås. Någon borde ha gett sig på att åtgärda högersvängsproblematiken...
-
- Lärling
-
- Lärling
Nu kanske jag tänjer på ämnet lite, men den var på väg att ramla av igen. Denna gång hade båda muttrarna vibrerat loss och ramlat av helt och hållet från pinnbultarna i cylindern. Jag hade då låsmuttrar med plastlåsning i (biltema)... Kanske tålde inte plasten värmen? Någon som har tips på vad man ska använda? Vanlig mutter med vanlig låsbricka? Locktite tål väl inte heller värme så bra?
mutter & fjäderbricka och efterdrag vid varm motor borde funka.Bustamente wrote:Nu kanske jag tänjer på ämnet lite, men den var på väg att ramla av igen. Denna gång hade båda muttrarna vibrerat loss och ramlat av helt och hållet från pinnbultarna i cylindern. Jag hade då låsmuttrar med plastlåsning i (biltema)... Kanske tålde inte plasten värmen? Någon som har tips på vad man ska använda? Vanlig mutter med vanlig låsbricka? Locktite tål väl inte heller värme så bra?

-
- Lärling