Och vad är det här? Touring 8"?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Precis, tycker inte du ska byta vare sig motor eller hjul innan du gett den en ärlig chans.

Potthål kör man väl runt =)

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

vespaco wrote:Skäms! Så snällt som motorn startade och du tackar den med att genast prata om byte... :wink: :/ :wink:
Hehehe... Inte ens 10"?

Tror jag far prioritera en renovering av Lambrettan dock, om han slapper den for ratt pris; hiskeliga €600 for ett renoveringsobjekt :O
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Det blir nog gaffelbyte i så fall, för våra GL/Touringar har visst GS gafflar för att få in 10 tumare. Antar att om man skulle ha fått in ett 10-tums däck utan extragaffel så skulle väl en kostnadsorienterad :wink: firma som Piaggio ha fixat däcken med vanliga gafflar. Och att pillra in ett större däck vid motorn kan vara ganska trångt... Det finns ju konverteringsfälgar, men där vet jag inget om hur de fungerar i praktiken. Någon annan kanske?

Seså! Jag vill se en bild av dig när du rundar en grop på vägen på den här raringen! Kanske något slags sadelskydd först så att du inte får fjädrarna i rumpan! :wink: :grin:

Och vill du ha en grej att köra med så har jag förstått att en Vespa är snabbare att få att fungera jämfört med en Lambretta. :lol:
Post Reply