henrikborjeson wrote:En kompis, Micke med "Harlekin-popolinon" kör en VNS4 med 180cc DR cylinder och en 20/17 förgasare och PX125 blås. När allt är friskt går den som en dröm upp till 90 km/h men det är en maskin som kräver mycket TLC. Ungefär som din ljusblå SS180
mvh/HB
Vad "TLC" betyder kan jag bara gissa mig till
Min SS har gått som en klocka efter att jag poppade i en PX200 motor med elstart och separatsmörjning, och komletterade med ScootRs rostfria blås, med anpassning av förgasaren därtill.
Förstärkt fjäder i framdämparen gjorde sitt till.
Har för övrigt uppdaterat scooterparken med en Tv175 och en GTs 250 -07. På gång en Li150, renoveringsobjekt i gott skick och ovannämnda VNB5, med 8"-hjul
Tillbaka till ämnet - det här med 8"-hjul stör mig som kanske framgått

Som jag ser det, med vägarnas skick i Italien, kommer det bli ett problem. Har nämnda scooter funnits på någon marknad med 10", eller är det bara att bita i det sura äpplet och behålla den som det är? Det får ju inte bli för mkt o-original
Motorn verkar i gott skick, så att arbeta vidare på den skulle säkert vara det enklaste. Vad för något kul kan göras utan att behöva ta upp blocket? Och om blocket skulle tas upp, och original-andan skulle falla på - är det bara att gå tillbaka eller behöver det upptagna svetsas igen?
Vic