Happ. En Lammy till mig...

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Nickeponken
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Happ. En Lammy till mig...

Post by Nickeponken »

my.php?image=medwg1.jpg]Image[/URL]

Ja, så bidde det en Lambretta...........[/img][/img]
Vespa PX 125 ME -03
Lambretta TV 175 -62

- Gröndal SC
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Jaha, det blev du som köpte den, trevligt! Tipsade en god vän om den men anade att den skulle försvinna fort. Ser himla fin ut, på bilderna, även om jag har svårt för ryggstödet (ser ut som en strykbräda). Grattis!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Ja Grattis Nicke!
Bara det är gjord av plåt så....
Loose Lips City Punk
Entusiast
Entusiast

Post by Loose Lips City Punk »

Rätt cool faktiskt, fimpa touringtillbehören bara.....såg annonsen oxå, ska man köpa en Lambretta eller en Primmy...hmm, känns som en Primmy passar fint ihop med en Sprint 66 och en V50N 64 men ändå, Lammys e rätt coola....Mycket nöje
Nickeponken
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Strykbrädan

Post by Nickeponken »

Jo, strykbrädan ligger risigt till. Reservhjul är däremot bra att ha. Men vi får se. Nu ska jag först bekanta mig med kopplingen från helvetet! Den måste nog justeras lite tror jag efter att ha fått blåsor.... Annars är den hur nice som helst! :grin:
Vespa PX 125 ME -03
Lambretta TV 175 -62

- Gröndal SC
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

grattis till inträdet i långvespavärlden!
Nu kan det bara gå ut/uppför!
ola.G
Entusiast
Entusiast

Post by ola.G »

Grattis!!Snygg som tusan! Gör en sväng förbi Årsta och visa upp den vid tillfälle!
Ola.G
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Re: Strykbrädan

Post by jencla »

Nickeponken wrote:Nu ska jag först bekanta mig med kopplingen från helvetet! Den måste nog justeras lite tror jag efter att ha fått blåsor....
Jag kör med MB:s "Friction free" wirar http://www.lambrettaspares.com/lambrett ... ables.html, rekommenderas varmt.
/jens
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

jencla wrote:
Nickeponken wrote:Nu ska jag först bekanta mig med kopplingen från helvetet! Den måste nog justeras lite tror jag efter att ha fått blåsor....
Jag kör med MB:s "Friction free" wirar http://www.lambrettaspares.com/lambrett ... ables.html, rekommenderas varmt.
/jens
vebbadressen funkar inte, har dom konkat?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

fritte wrote:
jencla wrote:
/jens
Här kommer det nyrekonstruerade företaget:

http://www.lambrettaspares.com/lambrett ... ables.html

ps. nylon/teflon hölje köper man på metervara i välsorterade cykelaffärer
Federico
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

fritte wrote:
jencla wrote:
/jens
Oops, kommat på slutet ställde till det. Tack Federico! Och Fritte, du är mycke inne på konkande firmor idag :D
/jens
Nickeponken
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Helvetet

Post by Nickeponken »

Nåjo, teflon är bra. Nu är det inte bara det. Kopplingen måste dras åt också. Lite väl sladdrig om nån förstår. Dessutom så känns det akut för en gammal Vespa 50 ägare som vet hur jobbigt det blir när man bränner en koppling.... (Ey Ola, har du kvar verktyget? :? ) Om någon kan förbarma sig med en 3,5 hylsa.....? ARGH. Jag får la be om akuttid hos Börje och hans gäng...

Det är lite som att oroa sig för att en flickvän ska bli sjuk.
Vespa PX 125 ME -03
Lambretta TV 175 -62

- Gröndal SC
Bengan
Lärling
Lärling

Re: Happ. En Lammy till mig...

Post by Bengan »

Nickeponken wrote:Image

Ja, så bidde det en Lambretta...........
Tycker inte du ska ta bort extrautrustningen!!

Grymt snygg scooter! Snyggaste Lambrettamodellen! Spelar helt klart i samma liga som DL designmässigt.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bengan wrote:
Nickeponken wrote:Image

Ja, så bidde det en Lambretta...........
Tycker inte du ska ta bort extrautrustningen!!

Grymt snygg scooter! Snyggaste Lambrettamodellen! Spelar helt klart i samma liga som DL designmässigt.
Tidiga SIII är riktigt vackra! Grattis.

Flyscreen? -nej. Strykbräda? -nej. Reservhjul? -kanske.

Flyscreenet är nog det värsta på ett så vackert styre. Extratillbehör gör sig bättre på väggen i garaget som prydnadsföremål!
Federico
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Federico wrote:Flyscreen? -nej. Strykbräda? -nej. Reservhjul? -kanske.

Flyscreenet är nog det värsta på ett så vackert styre. Extratillbehör gör sig bättre på väggen i garaget som prydnadsföremål!
´

Jag stör mej lite på att andra ska sätta normen. Tycker man själv att det är snyggt ska man behålla det, inte göra som andra tycker.

Edit: Vi kör ju inte scooter för att vi vill vara som alla andra...
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

Bengan wrote:Edit: Vi kör ju inte scooter för att vi vill vara som alla andra...
nej absolut inte, vi kör ju scooter för att vi vill vara annorlunda..
---------------------------------------------------------
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

:D :D :D :D

Tycker strykbrädan passar nicke utmärkt när jag såg han glida förbi mig!

Ståtligt! Ta inte bort nått! MODS!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bengan wrote:

´

Jag stör mej lite på att andra ska sätta normen. Tycker man själv att det är snyggt ska man behålla det, inte göra som andra tycker.

Det var inte menat som kritik eller så mot Nickeponken, hängde bara på de andra utan att tänka på om någon inledningsvis frågat om sådana tyck o smak åsikter angående extratillbehören.

Sedan är ju frågan om min åsikt sätter normen, kanske påverkar det om tio personer säger samma sak? Man får nog räkna med massor av olika åsikter då man lägger upp bild på sin nya eller gamla scooter här i formuet. Det blir liksom dött om alla skulle skriva; Snygg scooter
Federico
ola.G
Entusiast
Entusiast

Re: Helvetet

Post by ola.G »

[quote="Nickeponken"](Ey Ola, har du kvar verktyget? :? ).

Verktyget du tänker på passar bara V50.Lammy är en helt annan historia........
Ola.G
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Federico wrote:
Bengan wrote:

´

Det var inte menat som kritik eller så mot Nickeponken, hängde bara på de andra utan att tänka på om någon inledningsvis frågat om sådana tyck o smak åsikter angående extratillbehören.

Sedan är ju frågan om min åsikt sätter normen, kanske påverkar det om tio personer säger samma sak? Man får nog räkna med massor av olika åsikter då man lägger upp bild på sin nya eller gamla scooter här i formuet. Det blir liksom dött om alla skulle skriva; Snygg scooter
Ursäkta om jag blandar in mig i detta, men jag tycker också att SSK-forumet ibland blir "VM i missförstånd" eller nå't liknande. Vet ej varför, men kanske beror det på att man inte använder smileys i tillräcklig omfattning - eller kanske t o m att de nuvarande smileysarna inte är de bästa som världen skådat? :?

Folk till höger och vänster blir tillsynes ibland sura för något som kanske inte var avsett som något annat än skoj, något jag själv har fått erfara ett par gånger. Vad f-n, vi är scooterberödrar och scootersystrar allihop och borde fokusera på vårt gemensamma intresse än något annat.

Egentligen vet jag inte riktigt vad jag vill ha sagt med dessa ord, förutom att jag vill att alla skall älska varandra oavsett åsikter och humor. Vi är som personer olika allihop, men i detta forum har vi åtminstone en sak gemensamt: vår kärlek för scottrar!

Kontenta: låt oss ta och acceptera varandra för de vi är och acceptera att vi är olika som människor, även om vi nu råkar ha ett intresse gemensamt.

PS. Om detta låter flummigt beroro det p åatt jag just har avnjutit jättegod grillgott hos min gode vän Magnus samt gott italiensdkt vin. DS

Älska alla, scooterbrödrar och scottersystarar! :wink:

Puss och kram allihop! :grin:

/ Fredrik
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Terraplane Blues wrote:Vad f-n, vi är scooterberödrar
/ Fredrik
Försök inte! Ni är scootervita. Brorsorna är vi som är annorlunda. Ni har ju likadana scootrar allihop!

:grin: :grin: :grin:
/David
Nickeponken
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Jojo

Post by Nickeponken »

Allah talade till mig i natt och sade "Mohammed skulle aldrig ha tagit bort guds gåvor." Tillbehören blir kvar. Flyscreen för den håller speglarna och de är bra att ha. Resreevhjul samma sak. strykbrädan för att den alltid kan reta någon.

För övrigt så vet jag nu vad som strular med kopplingen, en växelvajer är i fult skick och i övrigt är det justering. så då vet man vad som görs denna söndag.... :/
Vespa PX 125 ME -03
Lambretta TV 175 -62

- Gröndal SC
Bengan
Lärling
Lärling

Re: Jojo

Post by Bengan »

Nickeponken wrote:Allah talade till mig i natt och sade "Mohammed skulle aldrig ha tagit bort guds gåvor." Tillbehören blir kvar. Flyscreen för den håller speglarna och de är bra att ha. Resreevhjul samma sak. strykbrädan för att den alltid kan reta någon.
Härligt!

När Allah talar till en är det bäst att lyda!
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Ni är för roliga!

Cheers!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

kejj wrote:Ni är för roliga!

Cheers!
vilka menar du? De som ser oss som nån sekt med "systrar o bröder" eller Allah-dyrkarna? :grin: :smile: :grin: :smile:
Post Reply