Vem innehar den snabbaste och mest vråltrimmade Primaveran i SSK? (vad är gjort med den?)
Vem har den brutalaste V50´n i klubben? (vad är gjort med den?)

jencla wrote:Du måste nog införa två klasser här, åtminstone för Primavera. Hojar som är registrerade och används på väg resp rena banracers.
Det körs inte så mycket på bana idag men för några år sedan körde SSRK (Svenska Scooterklubbens Racing Kommitté) oftast 4 race varje år på hyrda gokartbanor runt riket. En av klasserna var just 125 cc, oftast Primavera. Alltså står det ett antal astrimmade Primmyracers i garagen lite här och var i riket, bl a hos forumgeneral Hedge. Och de gick fort
Bland Vespa 50 anar jag att Calles gamle Torsten (Vespan hette så) skulle ha en bra chans. Brutalt Zirri-trim om jag minns rätt
/jens
Var det inte du som skulle trimma din primavera med malossi och reed ungefär samtidigt som jag var igång? Berätta om din. Vad blev det? Hur går den?Fredrick wrote:Som topic lyder :
Vem innehar den snabbaste och mest vråltrimmade Primaveran i SSK? (vad är gjort med den?)
Har endast kommit en liten liten bit på vägen då sommaren kom ALLDELES för fort och jag ville nyttja vespan och inte ha den nerplockad lääänge när solen är framme.Bustamente wrote:Var det inte du som skulle trimma din primavera med malossi och reed ungefär samtidigt som jag var igång? Berätta om din. Vad blev det? Hur går den?Fredrick wrote:Som topic lyder :
Har lite fininställningar på förgasaren kvar. Men den går riktigt bra på de första 3 växlarna. 100 km/h på 3:an, men växlar jag upp till 4an går den ner i 80km/h. Det fick man som straff för man var för snål för att kosta på sig en kort 4:a för dryga 2 papp...Har endast kommit en liten liten bit på vägen då sommaren kom ALLDELES för fort och jag ville nyttja vespan och inte ha den nerplockad lääänge när solen är framme.
Just nu har jag endat 136 malossi, en oki fögge (19/19) insug 19 och en sito bananpipa.
Kommer om allt blir som det skall till vinter vända cyl 180 grader och pumpa den med minst en 25 malossi om inte större, ett avgas värt namnet, full race vev, ändra utväxling, sen porta blocket mycket och kanske lämna in cylinder på vidare förfining hos någon expert = resultat över 20 hk hade varit en fin julklapp till mig själv.
Hur har det gått för dig? Går den som ett skott?
Min kompis "subitus" på forumet har oxå en MYCKET potent vespa som är byggd på ett 133 polini, den skäms inte för sig.
Lite filmer på klubben "as" till vespor hade inte varit helt fel som triggare inför kommande trimmning..
haha määäktigt!!!Bustamente wrote:Min gör 60kmh utan problem på 1:an. Kan troligtvis tvinga upp den mer, men den varvar så den skriker...Fredrick wrote: Subitus (johannes) pv gör otroliga 50km/h på 1:an!!!
Fredrick wrote:ok, tråkigt att den dippar på 4:an.
men det är bara att hoppa upp på hästen och surfa in hos zirri/sip och beställa nya saker.
min gör 75-80 på 3:an och mätarn ut, 100-110 på 4:an. (mätaren visar säkerligen fel dock haha)
det tycker jag är väldigt bra på en relativt orörd Primavera.
Subitus (johannes) pv gör otroliga 50km/h på 1:an!!!
Hedge wrote:'Relativt orörd'...? Malossi 136? Begreppsförvirring tror jag.
/Guran
men det är bara att hoppa upp på hästen och surfa in hos zirri/sip och beställa nya saker.
min gör 75-80 på 3:an och mätarn ut, 100-110 på 4:an. (mätaren visar säkerligen fel dock haha)
Fredrick wrote:Ja, det är väl inte så värst trimmad?.
Inlägget skrevs med tanke på bustamentes och subitus motorer/vespor.
Ps. Finns det NÅGON som kör helt original på detta forum? (sett till dom som ägt vespan i fråga ett tag och inte är helt ny) Ds.
Hedge wrote:'Relativt orörd'...? Malossi 136? Begreppsförvirring tror jag.
/Guran