Som sagt var efter lite justering och filning av brytarana och dränering av förgasaren så hoppade min vespa 67 i gång, och än bättre, allt funkade! Men vägen var inte rak om man säger så. Tidigare ägare hade gjort ett tappert försök att göra någon form av renovering så framgaffeln var brorttagen. Efter svetsning av infästning av skärm och styrstopp så fick stången åka tillbaka med nyfettade lager. Men inte nog med det när jag glad i hågen skulle sätta in ett nutt B7HS så upptäckte jag att det var gäng torsk i tändstiftgängen. Det vara bara att lyfta ut motorn och ta av toppen och sätta in en helicoil. Detta jobb var det enklaste jag gjort tror jagm alltså ta ur motorn, det gick på en halvis att ta ur motorn sätta i ny gänga och tillbaka igen.
Nu väntar jag på fläktkåpa och wirerar från Landsberg, sen blir det svenskbilprovning. Ett nytt sadelöverdrag finns på önskelistan, är det nån som vet vad jag skall ha? En fråga till: Skall det vara kromad sarg kring lyktan fram?
Jag ser verkligen fram emot att köra denna vespa på svenska sommarvägar.
Nedan så är e bild på "liket". Den får gå som den är i sommar, men i vinter vet man ju aldrig vad som händer!