Lämplig prissättning på 3 st V50 med extradelar?

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Bengan
Lärling
Lärling

Re: Lämplig prissättning på 3 st V50 med extradelar?

Post by Bengan »

Terraplane Blues wrote:Nej, inte i nuläget. Tror att jag lugnar mig ett tag då det är en massa annat "nödvändigt" skoj som pockar på ekonomisk uppmärksamhet i ögonblicket. Hurså, har du något att erbjuda?
Bara nyfiken. Snygg modell, särskilt om dom är vita.
Terraplane Blues

Re: Lämplig prissättning på 3 st V50 med extradelar?

Post by Terraplane Blues »

Bengan wrote:
Terraplane Blues wrote:Nej, inte i nuläget. Tror att jag lugnar mig ett tag då det är en massa annat "nödvändigt" skoj som pockar på ekonomisk uppmärksamhet i ögonblicket. Hurså, har du något att erbjuda?
Bara nyfiken. Snygg modell, särskilt om dom är vita.
Japp, en vit sådan hade jag absolut kunnat tänka mig. F ö är GL en av de absolut vackraste scootermodellerna om man frågar mig. Fast det dröjer nog till hösten med ett köp...
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Snyggast är röd! Inget tvivel om saken! :wink:
Terraplane Blues

vespaco wrote:Snyggast är röd! Inget tvivel om saken! :wink:
Jo, röd är inte fel. Fast jag har redan en röd Vespa och tycker vit vore stiligt. Jag kan ju köpa din GL och måla om den kanske? Jodå, även Jasso är till salu för rätt summa pengar... :wink:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Bettan har annan röd nyans än Jasso, så det skulle inte vara fel med en serie Vespamodeller med alla de röda nyanser som Piaggio gjort. Men Jasso kommer nog inte att vara i din serie. Speciellt när du inte ändå har så mycket massor mängder av valuta som antagligen skulle behövas. Och dessutom så tror jag inte att du skulle köpa en sjukt dyr Jasso när du ändå kommer att hitta en GL med acceptabel prislapp! Eller hur? :lol:

Och inga svepsjäl här, ut och skaffa en GL så att du får något vettigt att fundera på! :wink:
Terraplane Blues

vespaco wrote:Bettan har annan röd nyans än Jasso, så det skulle inte vara fel med en serie Vespamodeller med alla de röda nyanser som Piaggio gjort. Men Jasso kommer nog inte att vara i din serie. Speciellt när du inte ändå har så mycket massor mängder av valuta som antagligen skulle behövas. Och dessutom så tror jag inte att du skulle köpa en sjukt dyr Jasso när du ändå kommer att hitta en GL med acceptabel prislapp! Eller hur? :lol:

Och inga svepsjäl här, ut och skaffa en GL så att du får något vettigt att fundera på! :wink:
Förvisso, men i ärlighetens namn är jag ingen fanatiker av den röda färgen direkt.

Jag åker över med ett fyrsiffrigt belopp och ett par flaskor Koskenkorva, så kan vi nog resonera om saken, du och jag! Eller hur? :wink:

Va, något vettigt att fundera på? Som t ex Malax nytt eller Sundom Marknad, menar du?
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Om säkerhetssudien av Monash university verkligen har rätt så är ju originalfärgen elfenbensvit en bra färg att satsa på. Går ju mot ljusgult, som var bäst. Så enklast och bäst (för alla) är nog att du skaffar en sådan! :P
Terraplane Blues

vespaco wrote:Om säkerhetssudien av Monash university verkligen har rätt så är ju originalfärgen elfenbensvit en bra färg att satsa på. Går ju mot ljusgult, som var bäst. Så enklast och bäst (för alla) är nog att du skaffar en sådan! :P
Ja, elfenbensvit får det nog allt bli om man hittar en sådan. Annars kommer jag över till dig och förhandlar om priset på Jasso en dag. Efter några stadiga glas Koskenkorva skall vi nog komma överens om ett reko pris... :wink:
Post Reply