Det beror på vad du har.
Det där är en serie 2, första serien med bakluckan är mera eftertraktad.
Kan tycka att det vore enklast för honom att knacka på hos grannen.
Den är dessutom ute för 5 500 Euro på subito.it.
/P
swepett wrote:Den här säljaren skriver inget pris på sin Blocketsida:
Jag känner Thomas, han har varit med i en hel del scooterklubbsammanhang, har sett hans GS ett antal gånger och den är alldeles oerhört fint renoverad. Ute i världen är priserna så här, like it or not, och jag accepterar att han vill plocka ut de pengar han kan få för den.
Men, obs, att en välrenoverad Vespa av en ovanlig modell är värd mycket pengar innebär inte att ALLA Vespor är det. Vissa säljare av slitna vita PX med många mil på mätaren börjar begära uppåt 20 000 för dem medan priset i England för en motsvarande hoj kanske är några hundra pund.
/jens
jencla wrote:Jag känner Thomas, han har varit med i en hel del scooterklubbsammanhang, har sett hans GS ett antal gånger och den är alldeles oerhört fint renoverad. Ute i världen är priserna så här, like it or not, och jag accepterar att han vill plocka ut de pengar han kan få för den.
Accepterar gör jag också. Det är väl skitbra om man kan få ut så mycket som möjligt för vad som helst som man nu vill sälja. Jag har noll koll själv och blev mest förvånad att man kunde få så mycket, även för en lite ovanligare modell.
Men den för 250.000 tror jag fortfarande är ett skrivfel. (Och nu har han visst rättat annonsen, ser jag.)
jencla wrote: Vissa säljare av slitna vita PX med många mil på mätaren börjar begära uppåt 20 000 för dem medan priset i England för en motsvarande hoj kanske är några hundra pund.
/jens
Men, tyvärr, om vill man ha en PX här, är det en klen tröst att de är billigare i UK..
fritte wrote:Men, tyvärr, om vill man ha en PX här, är det en klen tröst att de är billigare i UK..
Man kan ju, åtminstone i teorin, köpa en engelsk PX och importera den till Sverige. Bör vara görbart och det är ju det EU går ut på, bland mycket annat
/jens
jencla wrote:Man kan ju, åtminstone i teorin, köpa en engelsk PX och importera den till Sverige. Bör vara görbart och det är ju det EU går ut på, bland mycket annat
/jens
Jag har misstänkt det hela tiden: det måste bara finnas något vi gagnas av med så svindyr EU-medlemsavgift som vi betalar.
Ha-ha, norrmännen kan inte handla PX200 lika lätt i England, eller för den delen sälja av sitt scooterbestånd till italienare! Norrmännen vet inte vad de har gått miste om... (*)