Vera dör vid rödljusen

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Bustamente
Lärling
Lärling

Vera dör vid rödljusen

Post by Bustamente »

Min nytrimmade primavera dör vid rödljusen. När det blir grönt och jag drar på gasen och ska iväg så varvar den upp snabbt i en sekund och sedan bara dör. Jag måste springa med fötterna samtidigt som jag sakta släpper koppling och gasar, och det är ganska jobbigt och pinsamt att behöva hålla på så vid varje trafikljus...

Nu till frågan. Det borde väl vara någon förgasarinställning bara? Dellorto phb 25mm sitter på. Vad kan det vara som behöver justeras? Luftskruv, nål, lågfartsmunstycke?

Började med luftskruven 1,5 varv från botten. skruvade ut den till 2,5 varv. Nålen sitter i näst översta spåret. Lågfartsmunstycke 39.

Förstår att det är omöjligt att säga vad jag ska byta till, men någon kanske har en aning om vad jag ska börja laborera med?
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Har du kollat brytaravsåndet? Jag hade en gång idenstiskt problem och då var det alltså galet brytaravstånd. Kan vara värt att kolla...
Bustamente
Lärling
Lärling

Post by Bustamente »

Elektronisk tändning... Tack för svar.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

min P200 var likadan, ställa in luftskruven hjälpte. :grin: :smile: :grin: :smile:
Bustamente
Lärling
Lärling

Post by Bustamente »

grymt. tack! Du kommer inte ihåg om du skruvade in eller ut den?
Hur känslig är den där skruven egentligen? Ska man testa att vrida den några grader åt gången eller ett varv i taget?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

u got mail
Bustamente
Lärling
Lärling

Post by Bustamente »

Tack fritte. Det var intressant läsning. Ska testa det i helgen. Jag skruvade in den ett halft varv i morse och den dog aldrig på turen till och från jobbet. Men det skadar ju aldrig att optimera... Bara synd att luftskruven är lite mer svåråtkommen på smalframes...
Post Reply