Ohyggligt dyr vespa i småland!
Ohyggligt dyr vespa i småland!
http://www.blocket.se/vi/12760781.htm?ca=11_s
Får man ta så här mycket betalt för en ny vespa egentligen ?
Får man ta så här mycket betalt för en ny vespa egentligen ?
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
-
- Lärling
-
- Mästare
Vi måste skilja på maskinerna här, vintagemodellen av Vespa GTS250 finns i två versioner:
Vespa GT60
är den officiella "60-årsjubileums" Vespan, tillverkades i en begränsad serie. Levererades bl a med ett speciellt kit med minnesprylar, dessutom finns det säkert en del detaljskillnader gentemot "seriemodellen" nedan. Tror t ex inte den har kromade fälgar.
Det är en sådan mannen här vill sälja. Den kan kanske få visst samlarvärde någon gång men jag tvivlar starkt. Jag vet inte hur mycket den kostade ny men 115 000 verkar ju helt svagsint.
Vespa GTV250
är den "serietillverkade" versionen av samma maskin, det är den EM och många andra säljer för strax under 60 000. Min bild är att Piaggo upptäckte att efterfrågan på retromodellen vida översteg tillgången på GT60, alltså började de serietillverkning.
/jens
Vespa GT60
är den officiella "60-årsjubileums" Vespan, tillverkades i en begränsad serie. Levererades bl a med ett speciellt kit med minnesprylar, dessutom finns det säkert en del detaljskillnader gentemot "seriemodellen" nedan. Tror t ex inte den har kromade fälgar.
Det är en sådan mannen här vill sälja. Den kan kanske få visst samlarvärde någon gång men jag tvivlar starkt. Jag vet inte hur mycket den kostade ny men 115 000 verkar ju helt svagsint.
Vespa GTV250
är den "serietillverkade" versionen av samma maskin, det är den EM och många andra säljer för strax under 60 000. Min bild är att Piaggo upptäckte att efterfrågan på retromodellen vida översteg tillgången på GT60, alltså började de serietillverkning.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Hejhenrikborjeson wrote:Han påstår att det bara finns två i Norden. Den andra tycks stå på Cykelbollen i Helsingborg och kostar 60.000:-, men de har kanske mekat med den?![]()
115.000 för en GTV60 låter helt uppåt väggarna.
mvh/HB
Den står inte hos cykelbollen längre ,den står i mitt garage och väntar på reg skylten.
Hade först beställt en grön från Danmark men den ville inte dyka upp så det blev denna Grå istället som enligt uppgift skulle vara den sista 2007 an.
Ville inte missa den.
Det är en vanlig GTV och kostade 60.000, ganska mycket det också.
Min GTV har pulverlackade silvergrå fälgar (mycket snyggare än Kromade tycker jag)
Björn...
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]
-
- Mästare
Var försiktig med Cykelbollen, sist jag provkörde en hoj (MP3) där hade de monterat en GSP så blinkersen slutade fungera -höll på att sluta illa.
Vad de gjorde med min P200e under de 9 månader de hade den på verkstaden ska vi bara inte tala om. Kommer aldrig att köpa ens en wire där igen
Nu är det här ju en ny hoj så det ska nog vara OK, men syna den ordentligt i sömmarna och se till att den är 100% i alla avseenden.
mvh/HB
Vad de gjorde med min P200e under de 9 månader de hade den på verkstaden ska vi bara inte tala om. Kommer aldrig att köpa ens en wire där igen
Nu är det här ju en ny hoj så det ska nog vara OK, men syna den ordentligt i sömmarna och se till att den är 100% i alla avseenden.
mvh/HB
vtwin wrote:Hejhenrikborjeson wrote:Han påstår att det bara finns två i Norden. Den andra tycks stå på Cykelbollen i Helsingborg och kostar 60.000:-, men de har kanske mekat med den?![]()
115.000 för en GTV60 låter helt uppåt väggarna.
mvh/HB
Den står inte hos cykelbollen längre ,den står i mitt garage och väntar på reg skylten.
Hade först beställt en grön från Danmark men den ville inte dyka upp så det blev denna Grå istället som enligt uppgift skulle vara den sista 2007 an.
Ville inte missa den.
Det är en vanlig GTV och kostade 60.000, ganska mycket det också.
Min GTV har pulverlackade silvergrå fälgar (mycket snyggare än Kromade tycker jag)
Björn...
-
- Mästare
Miss av mig, visst är GT60 och GTV250 olika modeller. Hittade följande skillnader på vespaUSA.com
The limited edition Vespa GT60° comes with several special keepsakes for the owner including:
Käns inte riktigt som om man vill lägga 55k extra på det
, dessutom hade vespausa ett riktpris på $7300 för GT60.
/HB
The limited edition Vespa GT60° comes with several special keepsakes for the owner including:
- numbered, limited edition plate that can be engraved with customer's initials
leather coated case containing:
silver plate that can be engraved with owner's initials
a special Vespa GT60° edition of the book "Vespa. Italian Style for the World" (Giunti Ed)
leather key fob with the Vespa and GT60° logos
satin vehicle cover with the GT60° logo
original sketch of the Vespa GT60°
brochure
Käns inte riktigt som om man vill lägga 55k extra på det

/HB
Kan hålla med om att det var lite "vilda västern" och lite stökigt på detta företag.
Det är många som man inte vet om de jobbar där eller inte.
Jag skulle inte lämna in något för rep i deras verkstad.
Jag bara köpte vespan av dem, jag sköter leverans-service och kommande service själv.
Smidig och snabb affär i alla fall, nöjd hittils.
Björn..
Jag bara köpte vespan av dem, jag sköter leverans-service och kommande service själv.
Björn..
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]
-
- Mästare
Då ska det säkert gå bra
mvh/HB

mvh/HB
vtwin wrote:Kan hålla med om att det var lite "vilda västern" och lite stökigt på detta företag.
Björn..