Skruvarna till reservhjulhållarhålen
-
- Lärling
Skruvarna till reservhjulhållarhålen
Vet någon om det går att få tag på de två skruvar med små huvuden som ska sitta i hålen för reservhjulshållaren? Det är vanlig gänga men huvudet är mycket mindre än på "vanlig skruv"...
Re: Skruvarna till reservhjulhållarhålen
det är alu-spårskruv på min touring, M8 med miniskalle. är det sådana du ska ha?Bustamente wrote:Vet någon om det går att få tag på de två skruvar med små huvuden som ska sitta i hålen för reservhjulshållaren? Det är vanlig gänga men huvudet är mycket mindre än på "vanlig skruv"...
Federico
-
- Lärling
en hemmafixarlösning (om man inte har svarv) är ju att ta ett par M8 bult, kapa skallen, borra ett litet hål genom bulten, gänga för skruv med lämpligt liten skalle. Man gör alltså en adapterhylsa för M8 kortfattat. lite jobb, men då kan man ju få en snygg rostfri kullrig spårskalle i rätt storlek (kanske fungerar att gänga för M4, M5?) Lämpligt att låsa lilla skruven i hylsan med locktiteBustamente wrote:Funderade på att svarva ner ett par vanliga, men tänkte om det finns att köpa vore det enklare... Kan kolla med ehr kanske då... Satte i ett par vanliga men det ser inte bra ut...

Federico
-
- Lärling
Jag tycker att de där skruvarna finns tämligen lätt att få. Vi beställde/köpte dem någonstans ifrån: SIP/Vespisti/annan plats. Fast det är ju fjantigt att bara inhandla ett par skruvar, om man inte behöver något annat om man måste internetshoppa. Det är visst samma skruvar som finns under handtagen på VLA, Sprint... om man har skyddsbrickorna kvar.
-
- Lärling
Finns det? Du har ingen länk? Jag har letat utan resultat på både sip och pascoli...vespaco wrote:Jag tycker att de där skruvarna finns tämligen lätt att få. Vi beställde/köpte dem någonstans ifrån: SIP/Vespisti/annan plats. Fast det är ju fjantigt att bara inhandla ett par skruvar, om man inte behöver något annat om man måste internetshoppa. Det är visst samma skruvar som finns under handtagen på VLA, Sprint... om man har skyddsbrickorna kvar.
Fanken att man inte hittar... Ett set fick jag bergis från Pascoli när jag skaffade en plåt för att ha under det ena handtaget. Märkte då att skruvarna såg väldigt bekanta ut och att de var samma som för tunneln. Korta knubbiga aluminiumskruvar. Typ en halv centimeter gänga eller så.
Men vi har skaffat ett annat set också, men varifrån kommer jag inte ihåg... Kanske något man måste separat fråga typ under disken? Men det finns om man inte vill designa en själv. Och du kollat med EHR också? Därifrån hittar man emellanåt härliga saker.
Men vi har skaffat ett annat set också, men varifrån kommer jag inte ihåg... Kanske något man måste separat fråga typ under disken? Men det finns om man inte vill designa en själv. Och du kollat med EHR också? Därifrån hittar man emellanåt härliga saker.
-
- Lärling
-
- Lärling