Hej!
Jag vet inget ang överhettning, men jag hade skurit upp med skalpell i mitten och vikt/värmt dekalen på plats över "slitsarna" i motorkåpan för att det skall se snyggare ut. Skär med hjälp av linjal till ca 1 cm innan toppen och värm försiktigt med värmepistol eller hårtork och tryck ner det försiktigt. Skär du ända upp kan det bli en ful glipa i rundningen i toppen. Har du möjlighet, tvätta med t-sprit så det biter ordentligt och inte släpper efter ett tag. Akta bara så du inte får t-sprit på klistret, det löser upp klistret till en gegga.
Lycka till! Hör av dig igen om jag förklarat luddigt.
Min hade ett snobben-kit med lite 80-tals uppkäftiga pratbubblor.
Woodstock satt på skjölden...
Köpte f.ö. PK'n av en tjej med korkskruvlockigt hår i Palermo 1989, den rosa hårborsten glömde hon i handskfacket.
Tyvärr pillade jag av dekalkitet nästan direkt jag fick hem Vespan och inte fotograferade man den heller.
Du 'måste' ha vita plastgaller över lyse och blinkers, T5-hjulsidor känns också rätt och gummimatta var ju också coolt på den tiden, ett effektblås som var sämre än standard var också nästan lag på att ha.
/Calle
PK80 Automatica. Där ser man, trodde jag läst det mesta om Vespor mn den har jag aldrig hört talas om förut. Trodde bara man tagit in PK80 manuell och PK125 Automat.
Vilken årsmodell är det?
Har du en aning om dess historia?
Och tyvärr, det lär inte bli enklare om/när du behöver delar