Så ofta som möjligt!
I praktiken till och från jobbet (18 Km/dag) från Mars-April till December.
Med V50 och cyckelbanorna tar det bara c:a 20 min enkelväg.
Eftersom man måste skarpa frosten från sadeln på mornarna så är man i alla fall VAKEN när kommer fram, runt 0 och öppen hjälm svider.
Sommahalvåret (jag menar Juni - Augusti) är det moppekörning med MC-veteranerna varje Onsdag så en del mil blir det. Kör normalt 300-500 mil/år med V50.
Umeå är ju inte den mest Vespa tätaste orten i Sverige så man får ensam kämpa mot småglinen på PVC mopparna.
men jag använder en vespa till jobbet för det mesta, sedan har jag en annan för helgdagskryssningarna med damen (som vägrar åka på min trimmade sak som jag kör till jobbet med). Sedan har jag en tredje som bara används när jag själv känner för att glida med stil....
Till och från jobbet, 25 km om dagen så länge det inte är halt eller alltför blött/smutsigt på vintern.
Plus övriga körningar inom/kring stan, såvida inte större grejer behöver transporteras.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Tro det är rörelsen i spegelbilden som gör att man tittar? Man är ju givetvis alert på allt som rör sig, för att undvika krockar. Som det säkert poängteras under lektionerna? Och när man ser sin sköna skoter så kan man ju inte undvika att beundra den...
Till och från jobb, 40km, för att slippa nattbuss hem. Shopping, handla mat, åka till fik, skjutsa hem tjejjer, åka till stranden å sånnt... När blir det träffar på Skånegatan?
Till att åka snyggt o fort på. Till att bete mig illa i bilköer. Till att göra dumma omkörningar på allmän väg och till slut till att konstant fundera på vad man kunde göra bättre med motor/krom/dylikt
Mancino wrote:Jag använder mina maskiner till att fylla upp tomrum, samt att titta på ibland. Det är en ganska lugn och trivsam hobby om jag får säga det själv
När jag känner för att åka lugnt, bekvämt och sansat eller har damen med mej där bak på väg till att bada på sommaren. Skön avkoppling och helt annorlunda än att köra Suzukina vi har av diverse storlekar och modeller.
k650 in da house:
Hur pass mycket använder ni era vespor?
Plåt: Båda i project stage för tillfället, en närmare klar & en långt från klar så man kan väl kalla dom verkstads smycken....
PVC: Mest för att dom är kul att busa på, åker till någon träff, till jobbet ibland på sommaren men sällan några längre tripper (trailer queens) då dom är trimmade & iochmed det ganska olagliga att tuta runt på, förra sensommaren på Stockholm Crusing så hade jag med Formulan ner till Tokholm och drog en repa runt stan, skitkul!!!! saknar att åka scoot i bussfiler, mellan bilar & allmänt reta upp bilister som sitter fast i trafiken....
DP says: Försöker åka så mycket 2-hjul jag bara kan PVC scoot, motorcykel, trampjonne, etc....