Plana topp och nytt avgas.

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
k650
Entusiast
Entusiast
Posts: 187
Joined: Sun 09 Sep 2007, 08:39
Location: Landskrona

Plana topp och nytt avgas.

Post by k650 »

Hej.
Om jag på en standard 125 cc motor planar toppen och byter till ett "trim" avgassystem blir det månne någon märkbar skillnad? Någon som vet eller har erfarenhet? :grin: :grin:
Piaggio Skipper 172 -1994
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Re: Plana topp och nytt avgas.

Post by Federico »

k650 wrote:Hej.
Om jag på en standard 125 cc motor planar toppen och byter till ett "trim" avgassystem blir det månne någon märkbar skillnad? Någon som vet eller har erfarenhet? :grin: :grin:
enligt en gammal scooteristen (väldigt gammal) så skulle 1mm på topp och sito+ ge ca 1 extra HK. detta gällde då en PX200
Federico
k650
Entusiast
Entusiast
Posts: 187
Joined: Sun 09 Sep 2007, 08:39
Location: Landskrona

Post by k650 »

Ok, det är ju nästan 20% procent i mitt fall och det kan det vara värt... :grin:
Piaggio Skipper 172 -1994
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

k650 wrote:Ok, det är ju nästan 20% procent i mitt fall och det kan det vara värt... :grin:
man får räkna med att köra 98oktan och ett steg kallare stift enligt den gamla instruktionen, kanske att man var tvungen att ställa förtändingen närmare också, minns inte riktigt. vissa effektsystem kräver större huvudmunstycke, vet inte hur det är med sito+
Federico
Post Reply