Smörjnipplar 125GTR
Smörjnipplar 125GTR
Jag tänkte försökt underhålla min 125GTR och spruta in fett i smörjnipplarna vid framhjulet. Har köpt en fettspruta. Är lite osäker på hur man gör. Undrar om någon kan förklara för mig hur jag ska göra. Hur mycket fett ska man trycka in etc?
-
- Mästare
Re: Smörjnipplar 125GTR
Torka av smörjnippeln så det inte sitter smuts framför hålet, tryck på fettsprutan, den trycks rakt på och ska inte gängas eller så. Pumpa tills du ser att det läcker ut fett i skarvarna . Ta bort sprutan genom att lirka loss den. Torka bort överflödsfett och sen är det klart
mvh/HB
mvh/HB
Hannah wrote:Jag tänkte försökt underhålla min 125GTR och spruta in fett i smörjnipplarna vid framhjulet. Har köpt en fettspruta. Är lite osäker på hur man gör. Undrar om någon kan förklara för mig hur jag ska göra. Hur mycket fett ska man trycka in etc?
Tjena!Hannah wrote:tack för svaret. När jag tryckte in fett i en av nipplarna kom det ut fett vid lagren. När jag tryckte fett i den andra, längst in mot fälgen, så fick jag in en hel del fett men sen blev det stopp och det kom inte ut fett någonstans. Är det något fel då?
Om det är tätt och bra så behöver det inte komma ut ngt överskottsefett!
/C