Det anade vi på sidan ett.Fuoco 500 wrote:egen firma, www.fyrhjuling.se som just blivit auktoriserad på Vespa, Piaggio, Gilera...
Nybliven Gilera Fuoco 500 ägare!
fuoco 500 in da house:
jag ju har min egen firma, www.fyrhjuling.se
DP asks: Kompis med "Ryssen" Kent Farman??? en god vän till mig....
jag ju har min egen firma, www.fyrhjuling.se
DP asks: Kompis med "Ryssen" Kent Farman??? en god vän till mig....
Uppe i 107 helt felfria mil nu! Fortfarande lika nöjd... Den drar kanske lite mer soppa än jag trott, ca 0,45 l/mil. Iofs med ganska mycket snabb lansdvägsåkning. Uppmärksamhetsfaktorn är grymt hög, alla pekar och kollar
Då lägger man gärna ner lite extra bara för att dom ska se ännu mer förvånade ut. 
Hälsar Anders
Re: Nybliven Gilera Fuoco 500 ägare!
Hejsan
Jag är ny här och ser att det inte skrivits något i denna tråd på länge. Jag har just köpte en Gilera Fuoco och ska hämta den om ca 2 veckor..
:)
Är ni lika nöjda fortfarande och är den så bra i verkligheten som den är i alla tester jag läst.
Jag är spänd och längtar något fruktansvärt eftersom jag inte åkt något på två hjul sedan jag åkte moppe. Någon scooterfärd på Kanarieholmarna och dylikt har det väl blivit men inte annars
mvh
Niklas
Jag är ny här och ser att det inte skrivits något i denna tråd på länge. Jag har just köpte en Gilera Fuoco och ska hämta den om ca 2 veckor..
Är ni lika nöjda fortfarande och är den så bra i verkligheten som den är i alla tester jag läst.
Jag är spänd och längtar något fruktansvärt eftersom jag inte åkt något på två hjul sedan jag åkte moppe. Någon scooterfärd på Kanarieholmarna och dylikt har det väl blivit men inte annars
mvh
Niklas
Dessa är fina om man vill man sticka ut lite..
http://www.it.gilera.com/it_IT/news/eic ... nario.aspx
http://www.it.gilera.com/it_IT/news/eic ... nario.aspx
//Alex
[img]http://i232.photobucket.com/albums/ee176/Grodis/PGOGMax150-1.jpg[/img]
[img]http://i232.photobucket.com/albums/ee176/Grodis/PGOGMax150-1.jpg[/img]
Re: Nybliven Gilera Fuoco 500 ägare!
Tjena,Elmacko wrote:Hejsan
Jag är ny här och ser att det inte skrivits något i denna tråd på länge. Jag har just köpte en Gilera Fuoco och ska hämta den om ca 2 veckor..:)
Du har rätt. Det skrivs alldeles för lite om stora scootrar. Vi är ju ett växande antal som kör nyare, stora scootrar. Det mesta "entusiast-fokuset" (finns det ett sådant ord..?) på forumet ligger ju på äldre scootrar, tvåtakts plåtisar.
Vi i plastscooter-träsket får varva upp våra automathojar, hänga på effektavgassystemen och låta höra av oss lite mer!
Till alla som har funderingar kring MP3 så kan jag ge lite info om 250 varianten.
Har kört ca 500 mil och är hel nöjd.
Den drar ca 0,34-0,4 beror lite på hur jag åker och hur hårt "glad i gasen" man är.
MP3 250 är pigg upp till 90 och sedan avtar det lite.
Ligga i 110 är inga problem, men kan på plan mark överstiga +130 km / h.
Fördelen med MP3 är
Du kan köra en MC utan MC kort.
Om du vill testa på "MC" livet så är det bara att köpa och köra.
Vägmarkeringar på vägen när det är blött är inte så kul. Halt som bara den. MP3 ger dig en varning utan att vara nära att lägga sig ner. (= säkrare)
250 och 400 har stort utrymme under sadeln.
En träningsväska eller 1 full matkasse får plats utan problem.
(bandy kubban är det värre med, men har löst det med
)
Det enda som jag ens kan komma på som kan uplevas som dåligt är att ibland vill man ha mer power, men då finns ( i mitt fall) 400 eller 500.
Men om man är ute efter mycket kraft så är scooter kanske inte rätt färdmedel för dig.
Jag är som ni hör nöjd och kan rekommendera den till alla.
PS! För er som inte har MC kort, träna på en bana. Balans mm, för även OM det är lätt som attan att köra så är sådanna kunskaper ovärdeliga när idioten i bilen framför gör något dumt framför dig.
Har kört ca 500 mil och är hel nöjd.
Den drar ca 0,34-0,4 beror lite på hur jag åker och hur hårt "glad i gasen" man är.
MP3 250 är pigg upp till 90 och sedan avtar det lite.
Ligga i 110 är inga problem, men kan på plan mark överstiga +130 km / h.
Fördelen med MP3 är
Du kan köra en MC utan MC kort.
Om du vill testa på "MC" livet så är det bara att köpa och köra.
Vägmarkeringar på vägen när det är blött är inte så kul. Halt som bara den. MP3 ger dig en varning utan att vara nära att lägga sig ner. (= säkrare)
250 och 400 har stort utrymme under sadeln.
En träningsväska eller 1 full matkasse får plats utan problem.
(bandy kubban är det värre med, men har löst det med
Det enda som jag ens kan komma på som kan uplevas som dåligt är att ibland vill man ha mer power, men då finns ( i mitt fall) 400 eller 500.
Men om man är ute efter mycket kraft så är scooter kanske inte rätt färdmedel för dig.
Jag är som ni hör nöjd och kan rekommendera den till alla.
PS! För er som inte har MC kort, träna på en bana. Balans mm, för även OM det är lätt som attan att köra så är sådanna kunskaper ovärdeliga när idioten i bilen framför gör något dumt framför dig.
-
skrevspark
- Entusiast

- Posts: 159
- Joined: Fri 22 May 2009, 17:15
Kan bara hålla med Rille, har kört som besatt sedan jag skaffade den och den är hur trevlig som helst. De enda "nackdelarna" jag kan komma på är att den är rätt så tung och stor.
Vikt och storleksmässigt är den att jämföra med trafikskolans 750cc.
Många tycker att 250cc versionen är lite slö men jag tycker att den är helt ok. Jag tycker att den är skönast att köra i 70-80 km/h men jag har varit uppe i 110 (enligt mätaren
) med flickvännen bakpå.
Vikt och storleksmässigt är den att jämföra med trafikskolans 750cc.
Många tycker att 250cc versionen är lite slö men jag tycker att den är helt ok. Jag tycker att den är skönast att köra i 70-80 km/h men jag har varit uppe i 110 (enligt mätaren
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300



