Premiär Stockholm 08

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Jäkla trevlig scooterpremiär!

Synd bara att inte fler moderna fordon närvarade.
Såg ett fåtal moderna Vespa och endast en baotian.

Jättetrevlig scooterpub senare på kvällen också!
SoulBoy höll musiken på hög nivå!
Bara det är gjord av plåt så....
rasjen
Nybörjare
Nybörjare

Post by rasjen »

Väldigt trevlig premiär trots väder.

Det är lite farligt bara att se alla fina Vespor och Lambrettor. Man känner att det spritter i samlarnerven.

/Jens
Kölis
Nybörjare
Nybörjare

40 års jubiléum

Post by Kölis »

Det var en kul vända även om luften inte var den bästa kanske... Var med i Vespa Klubb Stockholm 1968-69 så det var 40 år sen senast. Åker idag en "modern" scooter när andan faller på och solen skiner men det vore kanske inte helt fel med en Vespa igen. Jag lovade "Henkan" i januari att skriva lite om hur klubben var för 40 år sedan men har tyvärr inte hunnit ännu pga diverse anledningar, men det kommer!

Göran Kölborn
Tvåhjulingsfantast
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Hej Göran!

Jag var egentligen med i Vespa Club Göteborg men pluggade i Stockholm 1966 - 68 och då var jag ute på många kul äventyr med Vespa Club Stockholm, på röd Vespa Super Sport 1966. Flyttade åter till Göteborg juni 1968. Har vi mötts då tro?

Jens Clausen
scooterdaddy - gammal är äldst
Kölis
Nybörjare
Nybörjare

Post by Kölis »

Det har vi säkert gjort i så fall, du kanske var med och åkte ner till Göteborgsklubben? Har för mej att vi bodde i Majorna och åkte nån gammal fiskebåt ut till Älvsborgs fästning? och blev så där lagom packade... Åkte en röd Popolino då som senare byttes ut mot en Rally.
Tvåhjulingsfantast
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Kölis wrote:Det har vi säkert gjort i så fall, du kanske var med och åkte ner till Göteborgsklubben? Har för mej att vi bodde i Majorna och åkte nån gammal fiskebåt ut till Älvsborgs fästning? och blev så där lagom packade... Åkte en röd Popolino då som senare byttes ut mot en Rally.
Vi har mötts, fast jag dessvärre inte tror jag minns dig. Den träffen var jag med och arrangerade, jag hade flyttat hem till Göteborg igen då. Och du har helt rätt! Vi bodde på hyrd ungdomsgård på Chapmans torg, körde gymkhana-tävling på Heden och hade fest på Älvsborgs fästning (dit en klubbkompis fraktade oss med sin ombyggda fiskebåt). Kul! Då hade jag bytt till Rally 180 (se avataren)
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Tack för en trevlig premiär! Kul att så många trotsade det föga inspirerande vädret. Festligt värre med en kortis-ride out åxå. Vi halkade efter lite i början och fick gasa på ordentligt men det det verkade inte hjälpa trots att vi höll stumt. Döm om vår förvåning när vi stannat till och resten kommer i kapp oss..
/David
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Kanske det finns någon fin bild....

http://good-times.webshots.com/album/563474961RtcXFp
wanten
Administrator
Administrator

Post by wanten »

Mancino wrote:Kanske det finns någon fin bild....

http://good-times.webshots.com/album/563474961RtcXFp
Kul med fler bildgallerier! Normalt sett så har jag alltid en kamera på axeln, men ibland är det skönt att slippa plåta.

http://good-times.webshots.com/photo/29 ... 3607EVMBrJ

Tycker att det var en stilig kille på en röd Vespa. Nästan centrerad och allt ;)
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Vi behöver några blider till Scooteristen från premiären. Har du någon eller några bilder som passar så hör av dig till mig ASAP!

mail: tavastgatan31@bredband.net

mvh
/Henrik A
Post Reply