Jäkla trevlig scooterpremiär!
Synd bara att inte fler moderna fordon närvarade.
Såg ett fåtal moderna Vespa och endast en baotian.
Jättetrevlig scooterpub senare på kvällen också!
SoulBoy höll musiken på hög nivå!
Premiär Stockholm 08
40 års jubiléum
Det var en kul vända även om luften inte var den bästa kanske... Var med i Vespa Klubb Stockholm 1968-69 så det var 40 år sen senast. Åker idag en "modern" scooter när andan faller på och solen skiner men det vore kanske inte helt fel med en Vespa igen. Jag lovade "Henkan" i januari att skriva lite om hur klubben var för 40 år sedan men har tyvärr inte hunnit ännu pga diverse anledningar, men det kommer!
Göran Kölborn
Göran Kölborn
Tvåhjulingsfantast
Vi har mötts, fast jag dessvärre inte tror jag minns dig. Den träffen var jag med och arrangerade, jag hade flyttat hem till Göteborg igen då. Och du har helt rätt! Vi bodde på hyrd ungdomsgård på Chapmans torg, körde gymkhana-tävling på Heden och hade fest på Älvsborgs fästning (dit en klubbkompis fraktade oss med sin ombyggda fiskebåt). Kul! Då hade jag bytt till Rally 180 (se avataren)Kölis wrote:Det har vi säkert gjort i så fall, du kanske var med och åkte ner till Göteborgsklubben? Har för mej att vi bodde i Majorna och åkte nån gammal fiskebåt ut till Älvsborgs fästning? och blev så där lagom packade... Åkte en röd Popolino då som senare byttes ut mot en Rally.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Tack för en trevlig premiär! Kul att så många trotsade det föga inspirerande vädret. Festligt värre med en kortis-ride out åxå. Vi halkade efter lite i början och fick gasa på ordentligt men det det verkade inte hjälpa trots att vi höll stumt. Döm om vår förvåning när vi stannat till och resten kommer i kapp oss..
/David
Kul med fler bildgallerier! Normalt sett så har jag alltid en kamera på axeln, men ibland är det skönt att slippa plåta.Mancino wrote:Kanske det finns någon fin bild....
http://good-times.webshots.com/album/563474961RtcXFp
http://good-times.webshots.com/photo/29 ... 3607EVMBrJ
Tycker att det var en stilig kille på en röd Vespa. Nästan centrerad och allt

Vi behöver några blider till Scooteristen från premiären. Har du någon eller några bilder som passar så hör av dig till mig ASAP!
mail: tavastgatan31@bredband.net
mvh
/Henrik A
mail: tavastgatan31@bredband.net
mvh
/Henrik A