Tyvärr verkar det dock som om de 16 milen hem blev droppen...
När jag hade ett par mil kvar började motorn tokrusa. Jag svängde in till vägkanten, men fick inte stopp på den med nyckeln. Först genom att slänga i ettan och "tvinga" ned varvtalet lugnade den sig.
Efter en konstpaus vid vägkanten ett litet dag kickade jag igång den och körde de sista milen hem utan problem.
Morgonen efter upptäckte jag dock en trevlig pöl under den i garaget.
Först idag orkade jag kolla lite närmare och kunde då konstatera att förgasarburken var full med kladd och att luftskruven verkar ha flugit sin kos under Cannonball. Lite märkligt...borde den inte strulat mer om jag kört helt utan luftskruv!?
Vad som oroar mig mig ännu mer är att sörjan som hamnat på golvet verkar droppa från svänghjulet.
Antar att det inte kan vara så mycket annat än packboxarna och att det bara är att klyva motorn och sätta igång då - hur tråkigt det än känns såhär i vårvärmen?

Nu till saken: eftersom jag inte vet säkert när motorn gicks igenom ordentligt sist tänkte att det är lika bra att renovera så mycket som möjligt om jag ändå måste klyva den. Men jag har ingen ordentlig koll på vad som är lämpligt att byta/beställa...lite trist om jag blir stående ytterligare i väntan på någon del jag upptäcker är slut först efter att jag börjat.
Har sökt lite här på forumet, men inte hittat något riktigt fullödigt svar känns det som.
Alltså: vad rekomenderar ni att jag passar på att se över om jag ändå måste plocka ned den?