Hej,
skruvade fast min motor i chassit igårkväll efter ett byte av alla packboxar och växelkorset. Det var inte så knepigt som jag trodde det skulle vara, utan allting verkade passa som det skulle när jag satte ihop motorn igen.
Väntar bara på en kopplingsvajer o lite skit så ska den vara klar.
MEN - jag märkte en jääääkligt jobbig grej när jag precis fått fast allting:
Jag får inte i nåt friläge med växelhandtaget, det känns som det klickar fyra gånger när jag vrider handtaget, men jag hittar inte själva friläget. Rätt jobbigt att flytta runt vespan i garaget utan koppling och friläge....
Sen känns kicken helt stum, beror det på att friläget inte finns kanske?
Vad tror ni det kan vara? Behöver jag klyva hela motorn igen? Den här gången kanske jag kan ha kvar motorn i chassiet (iofs ingen biggie att plocka ur den heller...)
Tack på förhand,
Mattias
Vad kan det vara? Växellådsstrul...
-
- Nybörjare
Vad kan det vara? Växellådsstrul...
Rides Ducati and Vespa p200
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
När jag frikopplar så går det att trampa ner kicken iallafall.
Tyckte jag satte kuggen och korset åt rätt håll, men nånting måste ju vara felvänt. Borde iallafall vara nåt åt det hållet som inte lirar riktigt.
JAg klyver motorn nån dag när jag har lite mer tid, det ska ju bli lite sämre väder snart.
Tyckte jag satte kuggen och korset åt rätt håll, men nånting måste ju vara felvänt. Borde iallafall vara nåt åt det hållet som inte lirar riktigt.
JAg klyver motorn nån dag när jag har lite mer tid, det ska ju bli lite sämre väder snart.
Rides Ducati and Vespa p200
-
- Nybörjare