Du kan ju börja med att tvätta den. Kanske kolla om oljan är olja ännu. Titta in i bensintanken. Fråga om den fungerade när den blev avställd. Och varför inte ha en kul orginalvespa när du ända har en modern snabbare också? Använd den där för nostalgiturer och den nya för rivande stadsrundor. Jag skulle försöka, den ser ju ut att vara i bra skick!
Om du tittar på första bilden ser det ut som det läckt lite olja, så det är säkert olja i den om inte annat. Motorn går runt med vad som verkar vara bra kompression.
Mattan i plast på golvet som jag tror är original 60-tal är kamoflage-färgad i pastellfärger.
Sadeln död, men luckan och lucklåset fungerar utmärkt. Inte genomrostad på något ställe.
Paka wrote:Menar du att gatorna i Rom är sämre nu än de var när hojen var ny?
victor wrote:8" i Rom.... Via Nazionale....
Faktum är att jag tror det. Den grova kullerstenen är nog inte bytt de senaste 50 åren, hålig, med asfaltslagningar. Innan jag monterade bitubo fram på min GTs var det livsfarligt att passera där.
Parantes: de har tydligen trafikkameror på nämnda gata; 2 böter på €71 har landat i brevlådan för framförsel av fordon i bussfil - urk
Tackar tackar, vi får se hur det går. Får också se hur utdelningen av min "annonsering" på små barer i den umbriska landsbygden blir; ännu så länge bara en Vespa 50
Tankte forsoka mig pa att fa igang den imorgon, sa maste ivag och inhandla prylar...
1. Vad ska den ha for tandstift?
2. Gissar att den vill ha 4-6% bensin; funkar 4% TTS?
3. Kanske skulle byta oljan ocksa.... Vad ar det for typ jag ska ha? Tror inte det funkar att knata in och fraga efter Rak SAE hos en handlare har - vad ar den vetenskapliga beteckningen?
(4. En Li 150 S. III - samma bensin och olja? Tandstift? Ja, ett annat projekt for helgen )