Nybliven Gilera Fuoco 500 ägare!
Nybliven Gilera Fuoco 500 ägare!
Hej på er!
Har just idag beställt en Gilera Fuoco 500 3 hjulig maxiscooter! Ska dyka upp nästa vecka. Grymt nyfiken! Finns det fler 3 hjulingar på rull så vill man gärna höra av era erfarenheter!
Har just idag beställt en Gilera Fuoco 500 3 hjulig maxiscooter! Ska dyka upp nästa vecka. Grymt nyfiken! Finns det fler 3 hjulingar på rull så vill man gärna höra av era erfarenheter!
Hälsar Anders
"17 maj 2008
Scooterpremiär i Stockholm - Scooterpremiär
Södermalms SC arrangerar årets scooterpremiär.
Samling kl 12.00 vid Wenner-Gren Center
Kortege genom stan
Uppställning Nytorget ca kl 13.15
Lotteri, tävlingar och stockholms snyggaste scooter utses.
Längre eftermiddagstur
Scooterpub (kristallen/pelikan fr. kl 19.30)"
Scooterpremiär i Stockholm - Scooterpremiär
Södermalms SC arrangerar årets scooterpremiär.
Samling kl 12.00 vid Wenner-Gren Center
Kortege genom stan
Uppställning Nytorget ca kl 13.15
Lotteri, tävlingar och stockholms snyggaste scooter utses.
Längre eftermiddagstur
Scooterpub (kristallen/pelikan fr. kl 19.30)"
Re: Nybliven Gilera Fuoco 500 ägare!
I en artikel i Metro (?), intervjuades EHR-Börje och han sa att han har sålt 20 st på ett år. Så det bör det ju finnas.Fuoco 500 wrote: Finns det fler 3 hjulingar på rull så vill man gärna höra av era erfarenheter!
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
-
- Mästare
Ombyggnadssatsen innebär ingen "steloperering" utan handlar bara om en anpassning till den lagstiftning som gäller i bl a Sverige (för att få köra MP3 och Fuoco på B-körkort). Har du mc-kort kan du köra dem utan ombyggnad.
Det som görs är dels att montera "spacers" på framhjulen för att bredda spårvidden c:a 50 mm så att den passerar minimimåttet, dels modifiering av blinkers för att bredda avståndet mellan dem. Samt slutligen en ny reg.besiktning. Inget av detta påverkar funktionen.
Att köra MP3 och Fuoco är skitkul
Dock är hojen lite "trögare" i reaktionerna än en "riktig" tvåhjuling, samtidigt får du kanonbromsar eftersom du har dubbla framhjul. Och den kan inte välta ...
/jens
Det som görs är dels att montera "spacers" på framhjulen för att bredda spårvidden c:a 50 mm så att den passerar minimimåttet, dels modifiering av blinkers för att bredda avståndet mellan dem. Samt slutligen en ny reg.besiktning. Inget av detta påverkar funktionen.

/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
jencla in da house:
Jag är lite sugen på en 3-hjuling men eftersom vi inte säljer Vespa eller Gilera (för tillfället) så känns den inte helt rätt & riktig, skulle kunna ringa Jens på Reinhardt och säkert få köpa en för "eget bruk" men jag tror att jag väntar till den får 800cc V-twinen från Aprilia 850 Mana, ska om 2 veckor (nästa vecka har Inge på MCM den) spendera en vecka fram och tillbaka på en Aprilia 850 Mana med variatormotorn, spännande.......
DP says: Mötte en Fuoco i Västerort i lördags, åkte Shiver....
Jag är lite sugen på en 3-hjuling men eftersom vi inte säljer Vespa eller Gilera (för tillfället) så känns den inte helt rätt & riktig, skulle kunna ringa Jens på Reinhardt och säkert få köpa en för "eget bruk" men jag tror att jag väntar till den får 800cc V-twinen från Aprilia 850 Mana, ska om 2 veckor (nästa vecka har Inge på MCM den) spendera en vecka fram och tillbaka på en Aprilia 850 Mana med variatormotorn, spännande.......
DP says: Mötte en Fuoco i Västerort i lördags, åkte Shiver....
145 km/h.... på inhägnad bana gissar jag....Fuoco 500 wrote:Min kompanjon har beställt en GP800. Blir spännande...
Var uppe i 145km/h med Fuocon i dag! Den ökade fortfarande....
den högsta lagliga hastigheten i sverige är väl 110... eller?
ha ha ha.. Gasa på du!! kul och höra hur fort den rör på sig..

"Bara det har motor så...."
Hej Ola,
visst skulle jag kunna försöka skriva nåt i tidningen. Jag är iofs inte med i klubben då jag dels just blivit med scooter och sen inte riktigt är nån klubb-kille... Åker gärna på träffar och skriver på forum och så, men där tar tiden slut.. Sitter även i styrelsen för Ölsta Folkpark www.olstafolkpark.se , vilket tar tid samt att jag ju har min egen firma, www.fyrhjuling.se som just blivit auktoriserad på Vespa, Piaggio, Gilera och även säljer Kawasaki och Kymco!
Kanske skulle man ordna en scooterträff på Ölsta. Ligger på Ekerö/Färingsö ca 3,5 mil från stan. En genuin gammaldax Folkpark! Vi ska ha ett Rodrun som avslutas där i sommar...
visst skulle jag kunna försöka skriva nåt i tidningen. Jag är iofs inte med i klubben då jag dels just blivit med scooter och sen inte riktigt är nån klubb-kille... Åker gärna på träffar och skriver på forum och så, men där tar tiden slut.. Sitter även i styrelsen för Ölsta Folkpark www.olstafolkpark.se , vilket tar tid samt att jag ju har min egen firma, www.fyrhjuling.se som just blivit auktoriserad på Vespa, Piaggio, Gilera och även säljer Kawasaki och Kymco!
Kanske skulle man ordna en scooterträff på Ölsta. Ligger på Ekerö/Färingsö ca 3,5 mil från stan. En genuin gammaldax Folkpark! Vi ska ha ett Rodrun som avslutas där i sommar...
Hälsar Anders