Hej!
Köpte en popolino i fredags som saknar fotlister.
Är det någon som vet längden på dem?
MVH
Jonas
Fotlister till Popolino 1963
Re: Fotlister till Popolino 1963
Hej.Skoterett wrote:Hej!
Köpte en popolino i fredags som saknar fotlister.
Är det någon som vet längden på dem?
MVH
Jonas
Kan du inte mäta det på Vespan?
Annars har du kitet här;
http://www.sip-scootershop.com/pages/in ... etails.php
Tjena. Popolino ( VNS) har inte samma lister som Smallframe(VMA).
De är ungeför lika långa som de på t.ex touring, men bredden är samma som på smallframe. På tunneln ska det vara 2 st lister istället för gummimatta som på storasysterTouring ( Vgla/vglb) och elit.
De här till elit (vna /vnb) kan ev passa, med reservation, då man inte kan se bredden på bilden. Dock så saknas de 2 som är på tunneln i detta kit.
http://www.sip-scootershop.com/pages/de ... cbc53bf46c
De är ungeför lika långa som de på t.ex touring, men bredden är samma som på smallframe. På tunneln ska det vara 2 st lister istället för gummimatta som på storasysterTouring ( Vgla/vglb) och elit.
De här till elit (vna /vnb) kan ev passa, med reservation, då man inte kan se bredden på bilden. Dock så saknas de 2 som är på tunneln i detta kit.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Okej. My bad. Hade dock för mig att jag hade bookmarkat den länken efter tips här på forat?Ola Lång wrote:Tjena. Popolino ( VNS) har inte samma lister som Smallframe(VMA).
God natt,
Johan
Det har du säkert, det är ett utmärkt kit till din maskin, som är en Vespa 125 smallframe (VMA1T/M). Dock gäller frågan en "gammal" Popolino (VNS), som är en largeframe specialtillverkad för svenska lättviktsregler. Den svenska importören återanvände -66 modellnamnet popolino till en helt annan maskin, därav namn-sammanblandningenwanten wrote: Okej. My bad. Hade dock för mig att jag hade bookmarkat den länken efter tips här på forat?

Jag var med när Jonas "Silver" köpte sin Popolino.
En riktigt fin city-scooter, blev riktig sugen själv på en Pop.
Finns det någon info, hemsida eller liknande för denna modell?
Ola, du är ju inte helt obekant med Popolino.
Vilket trim gäller för orginalmotorn, om det finns?
Trimblås passar, det vet jag och px-motorn också.
Går det att sätta i större fälgar eller blir det knas med fram-
stänkan? Ser ut att bli tajt med större däck.
// K
En riktigt fin city-scooter, blev riktig sugen själv på en Pop.
Finns det någon info, hemsida eller liknande för denna modell?
Ola, du är ju inte helt obekant med Popolino.
Vilket trim gäller för orginalmotorn, om det finns?
Trimblås passar, det vet jag och px-motorn också.
Går det att sätta i större fälgar eller blir det knas med fram-
stänkan? Ser ut att bli tajt med större däck.
// K
Tjena Klingen å andra pop-fans!
Ingen hemsida finns nog i hela världen. Infot i mitt sjuka huvud kanske kan kopplas upp någon dag a´la johnny mnemonic

För Vns1 gäller trimförbud. Dessa är omöjliga att få fatt i delar på då de är kolvstyrda med skum vev. Polaren försökte, det gick åt h-e.
För vns2 och uppåt finns ju som light-trim t.ex touringcylinder så enorma 150cc uppnås. Sen kan man ju övervålda med ett 177kit.
Att montera 4-bultad GS-fälg från VS1-3 är icke rekomendabelt då gaffeln är för kort i nedre längden, vilket innebär att vid kraftig inbromsning tar däcket i. Fast en del bryr sig inte då bromsen bara funkar halvkass
Ingen hemsida finns nog i hela världen. Infot i mitt sjuka huvud kanske kan kopplas upp någon dag a´la johnny mnemonic

För Vns1 gäller trimförbud. Dessa är omöjliga att få fatt i delar på då de är kolvstyrda med skum vev. Polaren försökte, det gick åt h-e.
För vns2 och uppåt finns ju som light-trim t.ex touringcylinder så enorma 150cc uppnås. Sen kan man ju övervålda med ett 177kit.
Att montera 4-bultad GS-fälg från VS1-3 är icke rekomendabelt då gaffeln är för kort i nedre längden, vilket innebär att vid kraftig inbromsning tar däcket i. Fast en del bryr sig inte då bromsen bara funkar halvkass

Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr