Lambretta Luna förgasare
bytte till 60-munstycke på min men den gick inte alls bra, på tok för fett.
Tankade i etanol till 50% blandning och då gick den lite bättre 40-45 km/h fast fortfarande lite fett. Nu vet jag inte om jag ska fortsätta köra på etanol eller om jag ska byta munstycke...
Förstår inte hur du kan köra på en 65'a utan problem, är det en bättre förgasare månne?
C
Tankade i etanol till 50% blandning och då gick den lite bättre 40-45 km/h fast fortfarande lite fett. Nu vet jag inte om jag ska fortsätta köra på etanol eller om jag ska byta munstycke...
Förstår inte hur du kan köra på en 65'a utan problem, är det en bättre förgasare månne?
C
Du har väl high flow filter på eller?
Om jag sätter på mitt orginalfilter går den alldeles för fett också.
Jag vet inte om det är någon annan skillnad på gammal 14-12 förgasare eller ny, förutom att det är mer plastdetaljer på den nya.
Läste i en tråd att om man har tändstift med kort gänga går det dåligt också. Har du långt tändstift på?
Om jag sätter på mitt orginalfilter går den alldeles för fett också.
Jag vet inte om det är någon annan skillnad på gammal 14-12 förgasare eller ny, förutom att det är mer plastdetaljer på den nya.
Läste i en tråd att om man har tändstift med kort gänga går det dåligt också. Har du långt tändstift på?
Blåset
Idag har jag gått igenom min "munstyckearsenal" och kom fram till att 60 munstycket och highflowfilter är det ultimata på min Luna.
Nu känns den OK styrkemässigt också för en 50cc.
Har nu provat: 52 ,56, 60, 65 och 70.
Hade tyvärr inget mellan 60 och 65 vilket kanske vore ännu bättre.
(När jag körde en längre tid på fullgas med 65 märkte jag att den började 4-takta en smula.)
Är det någon som med rimliga medel har fått sin 50cc Luna att toppa mer än 55 km/h?
Nu känns den OK styrkemässigt också för en 50cc.
Har nu provat: 52 ,56, 60, 65 och 70.
Hade tyvärr inget mellan 60 och 65 vilket kanske vore ännu bättre.
(När jag körde en längre tid på fullgas med 65 märkte jag att den började 4-takta en smula.)
Är det någon som med rimliga medel har fått sin 50cc Luna att toppa mer än 55 km/h?
Blåset
Det har det visserligen:Blåset wrote: eller har det kommit ett bolt on kit?
http://www.forums.ilambretta.com/phpBB2 ... php?t=3345
/Fredrik