Den är helt original från början och man byter följande :
Koppling, ny och förstärkt.
136 cc Malossi.
Sito Banan.
19 förgasare + 19 insug.
Kommer det funka/spela ihop, med tanke på förgasarstorlek, avgasmodell m m?
Kommer den gå bra?
Kommer det hålla?
Detta skall alltså inte bli någon best, utan mest en vespa som är rappare än original.
Skall inte tokköra eller rejsa, mest glida runt i stan osv.
Sen skall den självklart ner i molekyler nästa vinter och totalrenoveras med allt vad det innebär. Och då även uppgraderas i förgasare, avgas, utväxling m m m m.
Tack.
Hur reagerar en primmy 125 -67a på följande modd?? (trim)
Hur reagerar en primmy 125 -67a på följande modd?? (trim)
[color=red]Primavera -67. Förädlad med
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
Calle, tanken är att jag skall bygga vidare till vintern och byta det mesta, men vill inte köpa en ok cylle nu, och sen en malossi 136 till vinter, för det är den cylinder jag vill ha som grundstomme.
Så till frågan, funkar det jag angav ihop, kommer den gå bra, bli stark, bli STOR skillnad mot original osv?
Så till frågan, funkar det jag angav ihop, kommer den gå bra, bli stark, bli STOR skillnad mot original osv?
[color=red]Primavera -67. Förädlad med
Ja. Säkert mer än dubbla orginaleffekten. Mycket mer än så om du öppnar insug, vev och sätter på en större förgasare samt ett blås värt namnet.
Mvh
Guran
Mvh
Guran
Fredrick wrote:Calle, tanken är att jag skall bygga vidare till vintern och byta det mesta, men vill inte köpa en ok cylle nu, och sen en malossi 136 till vinter, för det är den cylinder jag vill ha som grundstomme.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!