efter totalrenovering så drog jag ut chocken och kickade tre gånger så startade den och lät underbart,men har inte provkört p.g.a. att jag inte har monterat bromsarna än.kan va bra att ha när jag kör...
bufflig wrote:Den där lacken är verkligen något alldeles extra! Extremt najs!
Jo tack!Men mycket bättre live!!Ska försöka visa upp den,den 17:e.Men funderar på att avstå cruisingen för moppen e ju olaglig(trimmad).
Färgen är för övrigt DU PONT,med kamelontkaraktär.Mellanslipad klarlack.
bufflig wrote:Den där lacken är verkligen något alldeles extra! Extremt najs!
Jo tack!Men mycket bättre live!!Ska försöka visa upp den,den 17:e.Men funderar på att avstå cruisingen för moppen e ju olaglig(trimmad).
Färgen är för övrigt DU PONT,med kamelontkaraktär.Mellanslipad klarlack.
du får väl slacka gasvajern så att den inte går mer än 40 på "fullgas", det verkar ju vara ett sätt att klara polisens bedöming om trimmad moped.
ett annat bonnatrick än att släpp vajern är att såga ut en plast/koppar hylsa med en slits i som träs på vajern mellan justerskruvens insida och trottellyftaren...
På min toktrimmade PK50 hade jag dubbelt gasvajerarrangemang, en framme under sadeln som kunde hakas fast vilket gjorde att den bara gick i 50.
calle wrote:ett annat bonnatrick än att släpp vajern är att såga ut en plast/koppar hylsa med en slits i som träs på vajern mellan justerskruvens insida och trottellyftaren...
På min toktrimmade PK50 hade jag dubbelt gasvajerarrangemang, en framme under sadeln som kunde hakas fast vilket gjorde att den bara gick i 50.
fan vicken bra idé!!
ska verkligen försöka få den klar då!!det som e kvar e elen(koppla lyse etc.,så man inte blir stoppad för den saken),fotlisterna,fick gummina igår från emscooters,sen allmänt puts,tricks å fix!