den startade på tredje kicken!

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
blizzy
Lärling
Lärling
Posts: 588
Joined: Sun 14 Jan 2007, 16:55
Location: Uppsala

den startade på tredje kicken!

Post by blizzy »

efter totalrenovering så drog jag ut chocken och kickade tre gånger så startade den och lät underbart,men har inte provkört p.g.a. att jag inte har monterat bromsarna än.kan va bra att ha när jag kör... :smile:
Image
Image
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
blizzy
Lärling
Lärling
Posts: 588
Joined: Sun 14 Jan 2007, 16:55
Location: Uppsala

Post by blizzy »

114 wiews å inga comments,vad är det här?
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

Jag får väl ta lite initiativ då...
Jag kan bara säga..... Jag vill också ha sån lack!!!!
Ser ut att bli hur snygg som helst!
Hamond
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 30
Joined: Sun 02 Mar 2008, 21:09

Post by Hamond »

Fint, men varför inte byta bort "pudding dishes" :wink: :wink:
blizzy
Lärling
Lärling
Posts: 588
Joined: Sun 14 Jan 2007, 16:55
Location: Uppsala

Post by blizzy »

Hamond wrote:Fint, men varför inte byta bort "pudding dishes" :wink: :wink:
vad menar du med "pudding dishes"?
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
blizzy
Lärling
Lärling
Posts: 588
Joined: Sun 14 Jan 2007, 16:55
Location: Uppsala

Post by blizzy »

ok,en bild till:
Image
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
crispin
Lärling
Lärling
Posts: 700
Joined: Thu 16 Sep 2004, 19:38
Location: Stockholm

Post by crispin »

nice. :grin:
Vad har du för sadel (modell)? jag har en likadan men behöver ny klädsel.
C
blizzy
Lärling
Lärling
Posts: 588
Joined: Sun 14 Jan 2007, 16:55
Location: Uppsala

Post by blizzy »

crispin wrote:nice. :grin:
Vad har du för sadel (modell)? jag har en likadan men behöver ny klädsel.
C
köpt på sip-scootershop.com
Art.-Nr. 75500000
kolla där......typ 800:-
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
bufflig
Lärling
Lärling
Posts: 576
Joined: Sun 18 Sep 2005, 21:47
Location: Stockholm, Sweden
Contact:

Post by bufflig »

Den där lacken är verkligen något alldeles extra! Extremt najs! :grin:
blizzy
Lärling
Lärling
Posts: 588
Joined: Sun 14 Jan 2007, 16:55
Location: Uppsala

Post by blizzy »

bufflig wrote:Den där lacken är verkligen något alldeles extra! Extremt najs! :grin:
Jo tack!Men mycket bättre live!!Ska försöka visa upp den,den 17:e.Men funderar på att avstå cruisingen för moppen e ju olaglig(trimmad).
Färgen är för övrigt DU PONT,med kamelontkaraktär.Mellanslipad klarlack.
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
bufflig
Lärling
Lärling
Posts: 576
Joined: Sun 18 Sep 2005, 21:47
Location: Stockholm, Sweden
Contact:

Post by bufflig »

Kul om du kommer den 17:e, det skulle verkligen vara spännande att få se din V50 live!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

blizzy wrote:
bufflig wrote:Den där lacken är verkligen något alldeles extra! Extremt najs! :grin:
Jo tack!Men mycket bättre live!!Ska försöka visa upp den,den 17:e.Men funderar på att avstå cruisingen för moppen e ju olaglig(trimmad).
Färgen är för övrigt DU PONT,med kamelontkaraktär.Mellanslipad klarlack.
du får väl slacka gasvajern så att den inte går mer än 40 på "fullgas", det verkar ju vara ett sätt att klara polisens bedöming om trimmad moped.

Jättekul om man får se den live!
Federico
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

ett annat bonnatrick än att släpp vajern är att såga ut en plast/koppar hylsa med en slits i som träs på vajern mellan justerskruvens insida och trottellyftaren...

På min toktrimmade PK50 hade jag dubbelt gasvajerarrangemang, en framme under sadeln som kunde hakas fast vilket gjorde att den bara gick i 50.
blizzy
Lärling
Lärling
Posts: 588
Joined: Sun 14 Jan 2007, 16:55
Location: Uppsala

Post by blizzy »

calle wrote:ett annat bonnatrick än att släpp vajern är att såga ut en plast/koppar hylsa med en slits i som träs på vajern mellan justerskruvens insida och trottellyftaren...

På min toktrimmade PK50 hade jag dubbelt gasvajerarrangemang, en framme under sadeln som kunde hakas fast vilket gjorde att den bara gick i 50.
fan vicken bra idé!! :grin:
ska verkligen försöka få den klar då!!det som e kvar e elen(koppla lyse etc.,så man inte blir stoppad för den saken),fotlisterna,fick gummina igår från emscooters,sen allmänt puts,tricks å fix!
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Post Reply