Ja tassinari är fräcka. Hade en mindre variant av trean tidigare och inbillade mig att den gick bättre än med vanliga reeds.
Så här såg det ut idag. Tre motorer som förhopningsvis ska göra ljud och rök på torsdag.. Min är den vänstra och är ännu vevlös. Dom andra har blivit med vev. Den längst till höger har std storlek på insuget och min är förberedd för det större som sitter på motorn i mitten.
Tog en runda med Bettan idag och kunde konstatera att rapsen blommar. Höll f ö att köra över den största skalbaggen jag någonsin sett. Undrar vad det är för art?
Terraplane Blues wrote:Tog en runda med Bettan idag och kunde konstatera att rapsen blommar. Höll f ö att köra över den största skalbaggen jag någonsin sett. Undrar vad det är för art?
Vad fin den blivit, är det kanske Bertils motor som du lånat till Bettan och den har haft blommigt inflytande på primmyn ?
Skalbaggen kanske kan vara en Läderlöpare, de är hyggligt sällsynta, skitstora och spottas (jag skojar inte)
bufflig wrote:Vad fin den blivit, är det kanske Bertils motor som du lånat till Bettan och den har haft blommigt inflytande på primmyn ?
Tack, fast det blev högst temporärt - jag tog bort dekalerna lika snabbt som de kom på. Det kändes för mycket Kalle Anka över det hela. Nej, motorn är inte Bertils, utan faktiskt inhandlad för 300 kr av Vespa-Månssons son i Lund för något år sedan (f ö det allra sista vesparelaterade han hade att sälja).
bufflig wrote:Skalbaggen kanske kan vara en Läderlöpare, de är hyggligt sällsynta, skitstora och spottas (jag skojar inte)
Jo, det ser onekligen ut som en sådan. Den spottade iallafall inte på mig, men sniffade länge och väl på femtiöringen som jag lade fram som referens. Den stackarn hade tappat en antenn, eller vad det nu är för spröt den hade på huvudet. Tack för upplysningen!
En tur med en ur vintervila väckt Elite till Bar Centro i Göteborg idag. För utsocknes information; där hänger scooterfolk i allmänhet och på söndagar 14.00 i synnerhet.
Anders Perneros tog bilden.
/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)