ska VDO hastighetsmätare passa?
ska VDO hastighetsmätare passa?
Jag har köpt en VDO hastighetsmätare till min vespa 50.
Grejjen är den att jag tycker den är väldigt djup för ändamålet (48 mm + ingång för vajer). monterad så går den nästan hela vägen ner till styraxeln och det blir därför ganska ont om utrymme i styret för övriga vajrar och kablar. Är detta normalt?
Crispin
Grejjen är den att jag tycker den är väldigt djup för ändamålet (48 mm + ingång för vajer). monterad så går den nästan hela vägen ner till styraxeln och det blir därför ganska ont om utrymme i styret för övriga vajrar och kablar. Är detta normalt?
Crispin
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />Jag har köpt en VDO hastighetsmätare till min vespa 50.
Crispin
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Har aldrig sett VDO på en Vespa smallframe, står det piaggio på den?
Veglia är det som brukar vara original.
Vet att det sitter VDO på t.ex tyska GS4, alltså GS160 som såldes i tyskland. Kanske hade man VDO på tyskanapssade smallframes också?
Federico
<br />Jag har köpt en VDO hastighetsmätare till min vespa 50.
Crispin
Har aldrig sett VDO på en Vespa smallframe, står det piaggio på den?
Veglia är det som brukar vara original.
Vet att det sitter VDO på t.ex tyska GS4, alltså GS160 som såldes i tyskland. Kanske hade man VDO på tyskanapssade smallframes också?
Federico
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />okej, men stämmer det att de ska vara så stora?
har ingen koll på exakta mått men inte är det mycket plats för elkablar och höljen i ett vespa 50 styre, det är vad jag vet ett av dom värsta styrena att meka med, men det är snyggt!!
Federico
<br />okej, men stämmer det att de ska vara så stora?
har ingen koll på exakta mått men inte är det mycket plats för elkablar och höljen i ett vespa 50 styre, det är vad jag vet ett av dom värsta styrena att meka med, men det är snyggt!!
Federico
<br />Tar den upp mindre plats?
rent spontant så ser den djupare ut, skulle gissa att veglian är ca 1cm mindre. har tyvärr ingen lös att mäta på
Federico
<br />Tar den upp mindre plats?
rent spontant så ser den djupare ut, skulle gissa att veglian är ca 1cm mindre. har tyvärr ingen lös att mäta på
Federico
Om någon vänlig själ kan berätta hur man bifogar bild i meddelandet, har jag svaret i form av bild på Veglia Borletti med utritade mått... (Har provat "insert image"-knappen, men det enda som händer är att jag blir mer och mer högröd i ansiktet. Grrr!!!).
Vänliga hälsningar
/ Fredrik Olsson a. k. a. Terraplane Blues
Vänliga hälsningar
/ Fredrik Olsson a. k. a. Terraplane Blues