Terraplane Blues wrote:Tack för info! Hur länge bestod den gamla karossen?:
karossformen byts på de flesta modeller mellan 1958-59 med undantag för GS150 som tillverkas fram till 1962
Fanns med andra ord Vespa Super fram till 1958-59 med den pressningen? När kom modellen? 1956? Måste hursomhelst vara den näst snyggaste vespakarossen någonsin...
Terraplane Blues wrote:Tack för info! Hur länge bestod den gamla karossen?:
karossformen byts på de flesta modeller mellan 1958-59 med undantag för GS150 som tillverkas fram till 1962
Fanns med andra ord Vespa Super fram till 1958-59 med den pressningen? När kom modellen? 1956? Måste hursomhelst vara den näst snyggaste vespakarossen någonsin...
jag tror att Vespa 125 (VNA) och Vespa 150 (sv:Super/ (VBA) kom redan 1958, men först 1959 i Sverige. Troligast är väl att produktionen av den Super du gillar slutade 1957/58
ps. gillar du Karossen så har alla äldre den typen, inte exakt lika men utan knölen bakom tanken. Tyvärr så kommer det inte riktigt fram när pakethållaren/bönpallen sitter där.
Federico wrote:
karossformen byts på de flesta modeller mellan 1958-59 med undantag för GS150 som tillverkas fram till 1962
Fanns med andra ord Vespa Super fram till 1958-59 med den pressningen? När kom modellen? 1956? Måste hursomhelst vara den näst snyggaste vespakarossen någonsin...
jag tror att Vespa 125 (VNA) och Vespa 150 (sv:Super/ (VBA) kom redan 1958, men först 1959 i Sverige. Troligast är väl att produktionen av den Super du gillar slutade 1957/58
ps. gillar du Karossen så har alla äldre den typen, inte exakt lika men utan knölen bakom tanken. Tyvärr så kommer det inte riktigt fram när pakethållaren/bönpallen sitter där.
Tack för info, Federico! Jo, karossen utan "knöl" har allt något speciellt över sig och givetvis bör man köra med enkelsadel utan bönpall med så vackra karosslinjer. Gillar även styret på Vespa Super till skillnad från de äldre och senare (framlampor på vespor är snyggast på styret tycker jag).