Först monterades motorn ur ramen

När man har plockat ur motorn står den själv snällt på stödet

Det kom lite olja från tråget eftersom man är tvungen att lossa två av bultarna för att få loss bromswiren

Ramen stod och väntade på verktygslådan medan snöflingorna föll utanför garaget

Efter att fläktkåpan är borta ser man att det sitter en (rostig) gjutjärnscylinder original

Bort med kamdrev och kamkedja

Det gäller att hålla reda på grejerna, här är kedjesträckaren bortmonterad och man ser delarna i plastbunken till vänster

Bort med cylindern


Ny cylinder och kolv på plats

Det var lite lurigt att få det hela på plats men genom att montera kolven i cylindern först med en kolvringskompressor och därefter föra ner cylindern mot vevstaken och sen trycka dit kolvbulten från höger gick det bra

Toppen på plats, dragen med moment.

Efter återmontering i ramen och inkörning och det är en helt annan maskin än tidigare. Det är riktigt bra drag upp till 70-80 och den orkar acca ordentligt i uppförsbackar.
Slutsatsen hittils efter två veckors provkörning är att detta definitivt kan rekommenderas!