Motul 2t olja i STHLM

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
freeway
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Motul 2t olja i STHLM

Post by freeway »

Hej
Är det någon firma i storstockholm som säljer Motul 2t 600

mvh freeway
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

MC-varuhuset?
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

freeway in da house:
Är det någon firma i storstockholm som säljer Motul 2t 600

Vad jag vet så säljer både Ava MC (Sätra) & GuzziCenter (Veddesta) Motuls produkter men vill du inte chansa ring importören Bove www.boove.se och kolla med dom vem som har den i lager....

Varför inte åka Italiensk Agip Speed (helsynth) Agip City (delsyntet) den enda dieten mina 2-T får....
krro
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by krro »

Var hittar man Agip i sverige?
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

krro in da house:
Var hittar man Agip i sverige?

Som Aprilia handlare säljer vi www.starol.se Agip produkter och IMHO borde alla som säljer Aprilia lagerföra Agip eller IP (samma oljor) men tyvärr så är det ganska glest mellan Agip burkarna hos MC handlare, kan bero lite på importören som egentligen inte lägger stort focus på Agip produkterna och att man som handlare måste köpa hem ganska stora volymer för att man överhuvudtaget ska kunna gör någon krona på att sälja Agip. Vi skeppar lite då & då några burkar till kunder i Sverige, Norge, Finland & Danmark så vill du ha kan vi förse dig....

DP says: På Mosta Hill är det Agip eller Grappa....
krro
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by krro »

Bra!

Vad tar du för tre liter Agip CITY HI TEC 4T inkl. frakt?
marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Hela hojen på högbergsgatan har Motuls sortiment!
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

krro in da house:
Vad tar du för tre liter Agip CITY HI TEC 4T inkl. frakt?

Nu ska vi se om vi kan få det rätt, Agip City är en delsyntet 2-taktsolja och Agip Tech 15W-50 är en delsyntet motorolja för 4-takts motorcykel...

Agip City 90.-/L
Agip Tech 15W-50 90.-/L

Frakt blir 175.- upp till 6liter

DP says: Good stuff....
krro
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by krro »

Nope, jag vill ha...

Agip CITY HI TECH 4T

... alltså, en 5W-40 helsyntet motorolja för 4-takts scootern, vad har du för alternativ?
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

krro in da house:
Nope, jag vill ha. Agip CITY HI TECH 4T

Det är en olja som jag inte sett i Svenska importörens sortiment, som jag sa tidigare dom är inte helt på.

Vad ska du ha den till??? Aprilia rekommenderar Agip Tech (delsyntet) till alla nya hojar, Mille, Tuono, Shiver etc. Endast för hojar som körs hårt, bandagar, racing etc. rekomenderas Racing (fullsynt).

Racing 4-T finns i två viskositeter, 20W-50 till i princip alla hojar, 10W-60 används i Aprilia SXV & RXV (supermoto & enduro) och några få andra. Genomgånde till dom flesta MC som brukas på gatan så rekommenderas TECH 4-T 15W-50...

DP asks: Beror på vad du ska använda oljan i...
krro
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by krro »

Vespa LX 190:n

Agip CITY HI TECH 4T 5W-40 är det som Piaggio föreskriver
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

krro in da house:
Agip CITY HI TECH 4T 5W-40 är det som Piaggio föreskriver

Den oljan har inte Svenska importören i sortimentet men det är kanske så att Göran & Paolo på Motoricambi som numera har IP importen i Sverige kan ha mostvarande IP olja, IP & Agip samma oljor....

Snokat runt lite i Aprilia manualer och till dom flesta Aprilia scooters med Piaggio 4-T knotorna så är rekomendationen Agip Tec 4-T (delsyntet) men i en Italiensk manual för SportCity 125 & 200 var rekomendationen Agip CITY HI TECH 4T 5W-40, men för samma modell i Dansk manual var det Agip Tech 4-T så jag vet inte vad som är bäst, visst en helsyntet är ju (nästan) alltid bättre än en delsyntet men ofta är delsynteterna idag så bra att skilnaden inte betyder något på annat än rena racehojar, om man inte åker alkohol då är det mineraloljor som gäller men det är en annan diskussion....

DP says: Har åkt med Agip Tec 4-T i mina Tuono dom senaste 2 åren och känner mig 100% trygg med det....
krro
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by krro »

Ja visst är det onekligen lite märkligt att det skiljer mellan importörerna.

Jag har hittat att även Agip RACING 4T 5W-40 är Piaggio approved och jag vill ha en olja som både har rätt viskositet och följer föreskrivna specifikationer även om jag antagligen kan köra på den 10W-40 olja som du föreslår. Importören av Agip i storbritannien säljer denna olja på nätet och jag skall kolla vad de tar för några liter + frakt, pundet är ju rätt lågt så det kan funka...

Om jag tar hem olja till svedala från england och det är någon som är intresserad att handla så är det bara att höra av sig!
Post Reply