Hej,
jag har en gammal p200e som har gått rätt långt, ca 5000 mil och jag vet inte om den är renoverad eller så tidigare...
Nu har den börjar strula lite ibland, det visar sig genom:
Ibland går den klockrent, går att köra en bra bit utan problem. Men sen helt plötsligt kan den tvärdö och blir stört omöjlig att få igång igen.
Nu startar den och går några sekunder, sen lägger den av. Det ryker dessutom rätt rejält ur avgassystemet (iofs har det alltid gjort det när den varit kall). I vinter så har jag sotat avgassystemet, bytt stift, olja o själva gummisnabeln till förgasaren.
Tänkte att det kunde vara nåt med förknasaren så jag har plockat isär o rengjort den ordentligt ikväll, men det blev samma strul när jag skulle köra hem. Riktigt drygt. Nån som har några tips?
Mysko driftsproblem - HJÄLP
-
- Nybörjare
Mysko driftsproblem - HJÄLP
Rides Ducati and Vespa p200
-
- Nybörjare
Under U-profilen som håller & spänner ner locket.mlundstrom wrote:jo, testade det, men det hjälper inte längre... vart sitter själva lufthålen på en p200e? Är i själva tanklocket?

Kolla kablarna till pickupen.

http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=2929
-
- Nybörjare
Har kollat lite mer nu, allt verkar sitta som det ska. Tändstiftet blir blött m.m. Så det verkar som att den får soppa som den ska iallafall.
En jobbig grej, jag tömde henne på olja också o det var bra mycket bensin i oljan - packbox som måste bytas m.a.o.
Kan det åstadkomma såna här fel? Typ att kompet inte hålls uppe... vette fan.
Finns det någon bra steg-för-steg guide för byte av packboxen? Vad ska jag mer passa på att fixa när jag ändå måste riva ner motorn rätt mycket?
Eller finns det nån som kan tänka sig att hjälpa mig med jobbet mot ersättning? Jag plockar förståss bort motorn o gör rent inför jobbet
En jobbig grej, jag tömde henne på olja också o det var bra mycket bensin i oljan - packbox som måste bytas m.a.o.
Kan det åstadkomma såna här fel? Typ att kompet inte hålls uppe... vette fan.
Finns det någon bra steg-för-steg guide för byte av packboxen? Vad ska jag mer passa på att fixa när jag ändå måste riva ner motorn rätt mycket?
Eller finns det nån som kan tänka sig att hjälpa mig med jobbet mot ersättning? Jag plockar förståss bort motorn o gör rent inför jobbet

Rides Ducati and Vespa p200
Här finns en del arbetsbeskrivningar: http://www.vespamaintenance.com/engin.html