Dessutom, för att göra det extra krångligt, eller ge ytterligare möjligheter, finns det ett antal olika varianter av Clubman. Dessutom finns en nybyggd modell av det klassiska Ancilotti-blåset som fått goda omdömen (finns bl a hos CamLam).
Jag har för mig att Scootering gjorde ett jämförande test av den här typen av blås typ fem nummer tillbaka. Är du intresserad kan jag leta och ev scanna och maila.
/jens
Scannat och mailat. Är någon annan intresserad av samma info, sänd mig ett PM med er "riktiga" mailadress. Eller kolla i Scootering juli 2007, där testet fanns.
/jens
Hej igen. Verkar som om det finns vissa skäl att fundera på byte av vev.
Jag har en tv 175 serie2 och kommer först och främst att nöja mej med en motor som presterar som en p200 ungefär. Helst bättre.
Kommer att köpa variotronic tändning först och främst men då är frågan om man kan fortsätta med sin tv-vev och köpa svänghjul avsett för Li/Tv eller om man gör bort sig och borde köpa en GP-vev och GP-variotronic från början.
Det är ju svårt att bedöma hur bra kondition veven är i (åtminstone för mej).
jencla wrote:Scannat och mailat. Är någon annan intresserad av samma info, sänd mig ett PM med er "riktiga" mailadress. Eller kolla i Scootering juli 2007, där testet fanns.
/jens
Hej Jensa!
Jag kan mycket väl tänka mig att ta del av den där artikeln, då jag inte har det numret. Tack på förhand!
ska man trimmar en motor som är nästan 50 år gamal då bör man byte vev, jag köra TV2, jag gick dl vev, variotronic och mugello vägen inte precis grattis men kul.
Men bör tänke också vev lager, packbox, kedja,kopplings platta+fjärdar, bak drive om den är original och kanske fran driv om vill komma over P200 fart och hållar rpm under 6000 + avblås, fugge och insugs rör.
Calle, var finns SIL-vevarna att köpa? Hittade inte på nätet
Motorn jag har är egentligen renoverad och klar. Bara tändningen ska på. Orginalet jag har är inte riktigt fräscht så det är lika bra att sats på ett nytt.
Vad behövs för grejer för att byta veven? Är det andra lager än till orginalveven? Det kan väl inte vara så bra att det bara går att byta.
johan zettersten wrote:Tack för informationen. Har aldrig hört talas om den här firman förrut.
Hoppas att jag kan vara på vägen innan sommaren är här...
Lambrettatelie drivs av en trevlig kille som varit i sverige och scooterraceat vi ett par tillfällen. Några kanske kommer ihåg den svarta cutdownen från linköping 2005/04?