va ute och körde igår men helt plötsligt så dör vespan bara helt utan förvarning...
nu går det inte att kicka för det känns som om en växel ligger i men när ja lägger i friläge så rullar den fint vad kan detta bero på?det rök lite från motorn när ja klev av...
någon som har något bra tips vart man ska och de är bra på vespa 50?
min vespa 50 -68 har avlidit
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by aaaiit</i>
<br />va ute och körde igår men helt plötsligt så dör vespan bara helt utan förvarning...
nu går det inte att kicka för det känns som om en växel ligger i men när ja lägger i friläge så rullar den fint vad kan detta bero på?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
så kändes min motor när kolven sprack och blev smulor i vevhuset!
men det kan såklart bara vara en nypning eller sprucken kolvring.
Det finns några som mekar vespa i sverige, var bor du?
Federico
<br />va ute och körde igår men helt plötsligt så dör vespan bara helt utan förvarning...
nu går det inte att kicka för det känns som om en växel ligger i men när ja lägger i friläge så rullar den fint vad kan detta bero på?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
så kändes min motor när kolven sprack och blev smulor i vevhuset!

men det kan såklart bara vara en nypning eller sprucken kolvring.
Det finns några som mekar vespa i sverige, var bor du?
Federico