Jag har en SS 180 som inte går riktigt bra på farter över 70-80, då hackar den, baktänder, går dåligt helt enkelt. Jag har gjort rent förgasaren, det hälpte inte. Då trodde jag det kunde vara det bränslefilterets fel så jag tog bort det och monterade en ny slang också men det hjälpte inte heller. Är det någon som har nåt tips på vad det kan vara?
/Uffe
Förgasarproblem eller?
Förgasarproblem eller?
Last edited by Uffebuffe on Wed 06 Feb 2008, 10:53, edited 1 time in total.
Re: Förgasarproblem eller?
1. bränsletillförsel: kolla att ventilationen i tanklocket är ok, kolla att det rinner som det ska genom bensinkranen.Uffebuffe wrote:Jag har en SS 180 som inte går riktigt bra på farter över 70-80, då hackar den, baktänder, går dåligt helt enkelt. Jag har gjort rent förgasaren, det hälpte inte. Då trodde jag det kunde vara det bränslefilterets fel så jag tog bort det och monerade en ny slang också men det hjälpte inte heller. Är det någon som har nåt tips på vad det kan vara?
/Uffe
2. tändning: kolla brytaravståndet, kolla att brytaren inte är sliten, kolla förtändningen (och att svänghjulet sitter som det ska och att kilen är hel)
3. el/tändning: kolla tändkabeln, kolla kontakten mellan tändstift och tänkabel (se över isoleringen så det inte blir överslag), kolla kontakten på kablarna till tändspolen, även kablarna från tänplattan och i kopplingsboxen
4. lufttillförsel: kolla att det kommer in luft till hålet under sadeln, kolla att slangen mellan förgasare och ram inte är ihopvikt
Federico
Re: Förgasarproblem eller?
Federico wrote:1. bränsletillförsel: kolla att ventilationen i tanklocket är ok, kolla att det rinner som det ska genom bensinkranen.Uffebuffe wrote:Jag har en SS 180 som inte går riktigt bra på farter över 70-80, då hackar den, baktänder, går dåligt helt enkelt. Jag har gjort rent förgasaren, det hälpte inte. Då trodde jag det kunde vara det bränslefilterets fel så jag tog bort det och monerade en ny slang också men det hjälpte inte heller. Är det någon som har nåt tips på vad det kan vara?
/Uffe
2. tändning: kolla brytaravståndet, kolla att brytaren inte är sliten, kolla förtändningen (och att svänghjulet sitter som det ska och att kilen är hel)
3. el/tändning: kolla tändkabeln, kolla kontakten mellan tändstift och tänkabel (se över isoleringen så det inte blir överslag), kolla kontakten på kablarna till tändspolen, även kablarna från tänplattan och i kopplingsboxen
4. lufttillförsel: kolla att det kommer in luft till hålet under sadeln, kolla att slangen mellan förgasare och ram inte är ihopvikt
Det visade vara tändningen som vara kass. Tack