Hej igen!
Någon som vet hur mycket olja man ska fylla i bakre stötdämparen?
Bakre stötdämpare GS 150 VS5
-
- Nybörjare
- Posts: 36
- Joined: Sat 06 Aug 2005, 12:31
- Location: Norway
- Contact:
Jeg har ikke data for oljemengde på GS150, men på alle andre modeller fra 1960 og framover er det angitt 95-97cl med olje i støtdemperen bak.
Det burde ikke være helt feil på GS150.
Oljetype er angitt som Esso Univis 54 på GS150.
.
Det burde ikke være helt feil på GS150.
Oljetype er angitt som Esso Univis 54 på GS150.
.
«And on the eighth day, God created Vespa»
Please visit: WWW.VCOB.NO
Please visit: WWW.VCOB.NO
ESSO?det va länge sen vi hade det i sverige......Smallframer wrote:Jeg har ikke data for oljemengde på GS150, men på alle andre modeller fra 1960 og framover er det angitt 95-97cl med olje i støtdemperen bak.
Det burde ikke være helt feil på GS150.
Oljetype er angitt som Esso Univis 54 på GS150.
.
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
man kan köra med vanlig crossgaffelolja också!blizzy wrote:ESSO?det va länge sen vi hade det i sverige......Smallframer wrote:Jeg har ikke data for oljemengde på GS150, men på alle andre modeller fra 1960 og framover er det angitt 95-97cl med olje i støtdemperen bak.
Det burde ikke være helt feil på GS150.
Oljetype er angitt som Esso Univis 54 på GS150.
.
Federico
-
- Nybörjare
- Posts: 36
- Joined: Sat 06 Aug 2005, 12:31
- Location: Norway
- Contact:
Tack Smallframer!
Måttuppgiften stämmer nog men det var jag som inte visste hur man fyller en stötdämpare.
Nu vet jag ( tror jag) , man måste fylla på lite olja åt gången och samtidigt pumpa, till slut blev det mer motstånd och det gick att få in mer olja.
Passade på att byta bottenventilen och göra nya tätningar av gummiduk.
Nu återstår ihopmontering av resten av Scootern och sen EuroLambretta.
Måttuppgiften stämmer nog men det var jag som inte visste hur man fyller en stötdämpare.
Nu vet jag ( tror jag) , man måste fylla på lite olja åt gången och samtidigt pumpa, till slut blev det mer motstånd och det gick att få in mer olja.
Passade på att byta bottenventilen och göra nya tätningar av gummiduk.
Nu återstår ihopmontering av resten av Scootern och sen EuroLambretta.