Lambretta knäcktes på mitten

Här diskuterar vi Lambrettor!
Post Reply
User avatar
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Posts: 2236
Joined: Sun 07 Sep 2003, 20:34
Location: Göteborg, Sweden

Lambretta knäcktes på mitten

Post by jencla »

Se och förskräcks :o En del Vietnam-renoveringar är säkert bra men uppenbarligen inte alla http://www.hostingphpbb.com/forum/viewt ... =vesbretta
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Re: Lambretta knäcktes på mitten

Post by Hedge »

Nu är ju det där tydligen en vietnam-hoj, men sånt kan hända även med en orginalhoj, om den varit med om en ordentlig krock där ramen spricker. Så det är alltid läge att kolla upp ramen i den mån det går vid köp.

Mvh

Guran
jencla wrote:Se och förskräcks :o En del Vietnam-renoveringar är säkert bra men uppenbarligen inte alla http://www.hostingphpbb.com/forum/viewt ... =vesbretta
/jens
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

En av polarna i Hong Kong köpte en Lambretta från Vietnam, den ramen är totalt upprostad i kröken och skulle nog se lika dan ut efter en krock.

Har hört både från MotoItalia och Saigonscootercentre att i Vietnam och indien är det vanligt att den agressiva luften, luftfuktigheten och de stora temperaturskillnaderna gör att allt rostar upp och det är vanligt att lambrettaramar rostar innifrån.
dessa företag kollar ramarna innuti vid renovering men de flesta inte.

Stålet i en lambrettaram skall inte brytas av om det ör friskt, det skall böjas, även vid en kraftig krock.

/C
Post Reply