

Detta är inte moppeversionen, utan den som kräver körkort, 4-växlad samt 10" hjul. Lite lucka.
Inköpt av den enda ägaren sen 1965, ca 500 mil (garanterat sa den gentleman som sålde) samt orginalhjulen på.
Hälsningar
Erling
Ramens längd ändras ju också, men det är väl 1967 (stora-luckan-modeller), d.v.s alla småluckor är också kortramarPaka wrote:Intresseklubben informerar:
För 50S i Sverige börjar årsmodell 1966 enl bild med ramnummer 13356.
Enligt div. tabeller på nätet börjar dock årsmodell 1966 med ramnummer V5SA1T15002.
Själva ramen blir en annan i och med ramnummer 15324,
antar att det är då luckan blir mindre.
För att göra det ännu krångligare verkar det ha funnits två små luckor:
art.nr 70421 t.o.m. ramnummer 11764, art. nr. 90685 t.o.m. ramnummer 15324 och sedan den stora, art.nr 91380.
/P
http://aycu11.webshots.com/image/48250/ ... 745_rs.jpg
Kan det inte vara så att den svenska generalagenten ibland fick köpa fjolårsmodellen till ett billigare pris? Min Primmy är iallafall en -70:a enligt ramnumret, men en -71:a enligt registreringsbeviset.Paka wrote:Intresseklubben informerar:
För 50S i Sverige börjar årsmodell 1966 enl bild med ramnummer 13356.
Enligt div. tabeller på nätet börjar dock årsmodell 1966 med ramnummer V5SA1T15002.
Själva ramen blir en annan i och med ramnummer 15324,
antar att det är då luckan blir mindre.
För att göra det ännu krångligare verkar det ha funnits två små luckor:
art.nr 70421 t.o.m. ramnummer 11764, art. nr. 90685 t.o.m. ramnummer 15324 och sedan den stora, art.nr 91380.
/P
http://aycu11.webshots.com/image/48250/ ... 745_rs.jpg
Ja, samtidigt som de bytte logotyp till hexagonen blev karossen 2 cm längre. 1966 och en del av 1967 borde vara de enda "kortramarna" med stor lucka.Federico wrote:Ramens längd ändras ju också, men det är väl 1967 (stora-luckan-modeller), d.v.s alla småluckor är också kortramar