Ni svenskar som skriver på denna tråd. Vill be er vara tydliga med att ni bemöter inlägg som privatpersoner. Dvs gör precis som SXCUTDOWN. Han skriver som privatperson och inget annat.
Eftersom det inte finns ett enda officiellt uttalande i tråden, så har dom ju inte så mycket att välja på...
/G
Södermalm wrote:Ni svenskar som skriver på denna tråd. Vill be er vara tydliga med att ni bemöter inlägg som privatpersoner. Dvs gör precis som SXCUTDOWN. Han skriver som privatperson och inget annat.
ja, helt otroligt trist.
Nästan alla scooterister man träffar i verkligheten är underbara människor.
Många inlägg tonen här på forumet kan skrämma iväg vilken nybakad scooterist (och gammal för den delen också) och ger en annan bild än verkligheten.
Det är ju så enkelt som att Eurolambretta på Hasslö högst troligt kommer att bli den största och häftigaste scooterträff vi någonsin haft i Sverige. Så många vackra scootrar och trevliga scooterister har vi aldrig kunnat välkomna i Sverige på en enda gång. Jag längtar till 13 juni!
The Eurolambretta at Hasslö will most probably be the biggest and most exciting scooter jamboree we have ever had in Sweden. We have never before been able to welcome so many beautiful scooters and nice scooterists in Sweden at one single time. I´m longing for the 13th of June!
/jens
Inte alls en "officiell" kommentar utan min högst personliga reaktion på allt gnäll. Det här ska ju bli grymt häftigt! Läs det officiella programmet på den officiella hemsidan så ser du.
Att vi dessutom tycks sälja ut biljetterna lika fort som Springsteen på Ullevi gör ju inte saken sämre. Undrar vad de kan vara värda på svarta marknaden
/jens
Calle in da house:
Många inlägg tonen här på forumet kan skrämma iväg vilken nybakad scooterist (och gammal för den delen också) och ger en annan bild än verkligheten
Håller verkligen med dig där, sista tiden här har varit minst sagt "bitskt", det gäller att lacka som man ska, inte bränna backdäck, inte skämta om och med "legender" och inte heller hylla "fel" sorts visionärer. Jag har varit medlem i SSK och surfat här sedan 2002 men inte varit "aktiv" på Forumet förrän en Smallframe flyttade in på Mosta Hill, det känns inte som PVC är acceperat helt här, men OK detta är ett Forum för först & främst Vespa, Lambretta och andra plåtscooters, det köper jag men ibland blir det övertydligt att om någon postar upp något nytt made in the orient PVC så tigs det ihjäl och why not det är kanske en minoritet som är intresserad av sådant, det köper jag men ändå....
Som jag påpekat tidigare har jag närmare 30års erfarenhet av Hot Rod & Chopper träffar och Forum av alla slag lite överallt på kartan så måste jag säga att om man jämför med tex The Jockey Journal Forumet (hojar med focus på Old School & outside the box thinking) så kan du där posta upp i princip vad som helst på 2 hjul och får input, inte av någon som sitter bakom ett tangentbord och är full med agg utan konstruktiv input, sånt som man verkligen kan ta åt sig och lära av inte "fan va fjortis" etc. sånt får en bara att "lacka ur". Det känns som om Scooter Scenen här I Sverige är väldig "klickig", man måste passa en viss form, se ut på ett visst sätt och framförallt tycka som 90% av dom andra, jag har åkt Scooter Premiären ett par gånger I Stockholm (på PVC kanske därför) och har alltid kännt mig som om jag inte platsar men det kan vara jag som är nojjig eller. Som Calle påpekar så verkar Scooterister vara ett trevligt släkte när man träffar dom lite på tu man hand, åkte Aprilia Tuono i Skåne i sommras och var ner till Turning Torso, hittade ett cafe med två Vespor utanför och slog mig ner och snackade hoj & scoot, har även jobbat lite till & från i Milano och även där stött på riktigt sköna Vespa & Lambrettaistis totalt utan hang ups så jag undrar lite varför det blir som Calle säger tonen här på forumet kan skrämma iväg vilken nybakad scooterist (och gammal för den delen också) och ger en annan bild än verkligheten, förstår inte heller??? Jag ställer lite då & då ut på Custom Bike Show i Norrtälje och där kan du rulla in med i princip vad som helst, (svindyrt) Rev Tech Greven bygge till Rat Ural med AK4 (attrapp) utan att dom "stora pojkarna" med väst, skägg & ink ser dig som ett fiasko, surfar även den typen av Forum och tonen där är på en lite annan nivå än den är här, inte för at jag kommer att hota med att lämna då ingen skulle märka någon skillnad eftersom mitt input här är minimalt men jag tror (och vet) som Calle att attityden och tonen nog skrämmer iväg en del nybakade scooterister, lite trist....
DP says: Glad Påsk och många Påsk snappsar till folket......
Last edited by DP on Thu 20 Mar 2008, 11:39, edited 2 times in total.
Så jag får be alla, mig själv inkluderat, att i fortsättningen lämna irritationen bakom oss, och fokusera på ämnet i tråden, nämligen Eurolambretta 2008 och hur vi ser fram emot den.
Vill man diskutera folkslag, inställning till scootrar eller annat ovidkommande, så startar man en ny tråd.
Mvh
Guran - admin
sxCutdown wrote:Det är helt sant som Calle och DP säger. Den här diskussionen är inte särskilt konstruktiv och de fakta som kvarstår är att:
EL 2008 KOMMER att bli en stoooor och helt fantastisk träff.
De Tyska, Belgiska, Holländska och Österrikiska Lambrettavänner som kommer lär göra det med en positiv inställning och ett glatt humör.
De som fortfarande är sura trotts arrangörernas ansträngningar lär stanna hemma.
Vi som ska till Karlskrona kommer hur som helst ha det gemensamt att vi vill ha en oförglömlig helg.
Dags att träna scooteruttrycken för EuroLambretta
Master MAN och jag själv i egen låg person har knåpat ihop 2008 års version av scooterrunsvenska för nybörjare: