våren är här.......
Håller med Kejj, helt meningslöst om man inte tänkt köra dragrace. -Men, det är ändå väldigt underhållande tycker jag, extra komiskt med en scooter blir det också. Lite som att spela tunga riff och häftiga gitarrsolon på en liten balalajka. Jag tror att man som åskådare bäst avnjuter en burnout live, gärna med några folköl i kroppen...kejj wrote:ett fenomen jag aldrig fattat syftet med. "Hey vi bränner lite däck!" "aa fan va tufft" "Jaaa! så jävla fjortis det kan bli fast man är medelålders gubbe och tunnhårig!"
Federico
Eller som i mitt fall; var på speedway sittandes i barnvagn, åkte på rally flera gånger om året, novemberkåsan och var på Wheels nats. från första året i Örebro (tror det var 1981) sedan flera år i Karlskoga. Mycket av detta tack vare en motorgalen storebror. Får man en sådan uppväxt blir det liksom lika naturligt att hjulen snurrar fortare än underlaget och att en liten burnout är sådant som bara händer ibland och uppskattas av de som ser på...Erling wrote:Man skall nog vara rejält full för att uppskatta dessa "lustigheter" som Växsjö tycker är så vårligt!
Kanske lite djupt liggande ouppklarat från dagis?
Lycka till hos psykologen !
Federico
Jag tycker det är en mänsklig rättighet (och skyldighet) att burna upp bakdäck som ändå skall bytas. Med scooter är det extra "anti-tufft" och därför ännu festligare. Att det sedan luktar gott är bara en extra bonus...Erling wrote:Man skall nog vara rejält full för att uppskatta dessa "lustigheter" som Växsjö tycker är så vårligt!
Kanske lite djupt liggande ouppklarat från dagis?
Lycka till hos psykologen !

I'm impressed - det trodde jag inte om dig, Federico! Då kan jag passa på att erkänna att jag har varit Sko-Uno Drag Festival i Mantorp en handfull gånger på 80- och 90-talet. Där kan man snacka om burnouter...Federico wrote:Eller som i mitt fall; var på speedway sittandes i barnvagn, åkte på rally flera gånger om året, novemberkåsan och var på Wheels nats. från första året i Örebro (tror det var 1981) sedan flera år i Karlskoga. Mycket av detta tack vare en motorgalen storebror. Får man en sådan uppväxt blir det liksom lika naturligt att hjulen snurrar fortare än underlaget och att en liten burnout är sådant som bara händer ibland och uppskattas av de som ser på...

Man kan undra varför det är just scooter man fastnar för senare i livet. Vrålande V8:or, smattrande JAP-motorer? nä, en liten tvåtaktare på 5,2 HK är det första man skaffar sig med nummerplåt...Terraplane Blues wrote:I'm impressed - det trodde jag inte om dig, Federico! Då kan jag passa på att erkänna att jag har varit Sko-Uno Drag Festival i Mantorp en handfull gånger på 80- och 90-talet. Där kan man snacka om burnouter...Federico wrote:Eller som i mitt fall; var på speedway sittandes i barnvagn, åkte på rally flera gånger om året, novemberkåsan och var på Wheels nats. från första året i Örebro (tror det var 1981) sedan flera år i Karlskoga. Mycket av detta tack vare en motorgalen storebror. Får man en sådan uppväxt blir det liksom lika naturligt att hjulen snurrar fortare än underlaget och att en liten burnout är sådant som bara händer ibland och uppskattas av de som ser på...
Federico
Ja, det kan man verkligen undra. Jag har egentligen bara varit rejält insnöad på två fordonstyper i livet: gamla folkvagnar och gamla scootrar - och inget av dessa är nämnvärt kända för att vara särskilt hurtiga.Federico wrote:Man kan undra varför det är just scooter man fastnar för senare i livet. Vrålande V8:or, smattrande JAP-motorer? nä, en liten tvåtaktare på 5,2 HK är det första man skaffar sig med nummerplåt...
terraplane blues in da house:
gamla folkvagnar och gamla scootrar - och inget av dessa är nämnvärt kända för att vara särskilt hurtiga.
Men nu är du väl ändå ute & cyklar, a long long time ago fanns det en snubbe med en silver bubbla dock med turboladdad Corvair motor som kallades "Professorn" och en annan grön 66'a med 912 motor & lustgas som gav många V8'or något att bita i vid Norrtul & Åkersberga på 70-talet, så att vi (den gröna var min) inte hade snabba Folkisar stämmer inte, kollar man sedan på Cal Look scenen i So Cal så är det hjullyftande luftkylda Bubblor till höger & vänster, för att inte tala om Klubben i England som kör dragracing med Splittisar och andra VW bussar som du automatiskt blir med i om du åker under en viss 1/4 mile tid (kommer inte just nu ihåg namnet & tiden) så att Folkvagnar inte är särskillt hurtiga måste vara helt orginal för med lite fix så blir det puff i dom....
kejj in da house:
Hey vi bränner lite däck!" "aa fan va tufft" "Jaaa! så jävla fjortis det kan bli fast man är medelålders gubbe och tunnhårig!"
Från den världen jag kommer är det ett MÅSTE att allt med motor & hjul måste snurra & skapa rök, förstår inte vad det skulle vara för jävla fjoris med det???? Skulle inte vi medelålders på grund av hårkvalite eller omkrets få bränna däck bara för att vi är just medelålders??? Nääeee slappna av med posandet och sälpp lös!!!! Kolla nästa nummer av Bomber Magazine (men det kanske inte är PC att läsa den här) så ska ni se en både skallig & småfet medelålders man bränna däck med en PVC Scooter bara för att det går.....
Hasse & Tage said: Släpp fångarna loss det är vår!!!
DP says: Ut och ha kul med era fordon istället för att sitta bakom tangentbordet och se ner på andra...
gamla folkvagnar och gamla scootrar - och inget av dessa är nämnvärt kända för att vara särskilt hurtiga.
Men nu är du väl ändå ute & cyklar, a long long time ago fanns det en snubbe med en silver bubbla dock med turboladdad Corvair motor som kallades "Professorn" och en annan grön 66'a med 912 motor & lustgas som gav många V8'or något att bita i vid Norrtul & Åkersberga på 70-talet, så att vi (den gröna var min) inte hade snabba Folkisar stämmer inte, kollar man sedan på Cal Look scenen i So Cal så är det hjullyftande luftkylda Bubblor till höger & vänster, för att inte tala om Klubben i England som kör dragracing med Splittisar och andra VW bussar som du automatiskt blir med i om du åker under en viss 1/4 mile tid (kommer inte just nu ihåg namnet & tiden) så att Folkvagnar inte är särskillt hurtiga måste vara helt orginal för med lite fix så blir det puff i dom....
kejj in da house:
Hey vi bränner lite däck!" "aa fan va tufft" "Jaaa! så jävla fjortis det kan bli fast man är medelålders gubbe och tunnhårig!"
Från den världen jag kommer är det ett MÅSTE att allt med motor & hjul måste snurra & skapa rök, förstår inte vad det skulle vara för jävla fjoris med det???? Skulle inte vi medelålders på grund av hårkvalite eller omkrets få bränna däck bara för att vi är just medelålders??? Nääeee slappna av med posandet och sälpp lös!!!! Kolla nästa nummer av Bomber Magazine (men det kanske inte är PC att läsa den här) så ska ni se en både skallig & småfet medelålders man bränna däck med en PVC Scooter bara för att det går.....
Hasse & Tage said: Släpp fångarna loss det är vår!!!
DP says: Ut och ha kul med era fordon istället för att sitta bakom tangentbordet och se ner på andra...
Jo, jag har hört mycket om Olof "Professorn" Svenningsson. Har även varit på Bug Run på Mantorp ett antal gånger, såvisst kan man få snurr på en gammal folkvagn! Men generellt kan man nog påstå att folkor inte är särskilt snabba - inte de jag har varit ägare till iallafall...DP wrote:Men nu är du väl ändå ute & cyklar, a long long time ago fanns det en snubbe med en silver bubbla dock med turboladdad Corvair motor som kallades "Professorn" och en annan grön 66'a med 912 motor & lustgas som gav många V8'or något att bita i vid Norrtul & Åkersberga på 70-talet, så att vi (den gröna var min) inte hade snabba Folkisar stämmer inte, kollar man sedan på Cal Look scenen i So Cal så är det hjullyftande luftkylda Bubblor till höger & vänster, för att inte tala om Klubben i England som kör dragracing med Splittisar och andra VW bussar som du automatiskt blir med i om du åker under en viss 1/4 mile tid (kommer inte just nu ihåg namnet & tiden) så att Folkvagnar inte är särskillt hurtiga måste vara helt orginal för med lite fix så blir det puff i dom....

OT: 10 poäng till Federicos nymodifierade avatar! Mer burnouts åt folket!

EDIT: Våren är inte alls här. För närvarande råder full snöstorm i Malmö...

på tal om vespa och bubblor så hittade jag de häe fina installationerna på en hemsida


http://whoridesavespa.com/2007/05/22/ar ... suspended/


http://whoridesavespa.com/2007/05/22/ar ... suspended/
Federico
jens in da house:
Federico, nu är din avatar uppe i minst 12 poäng av 10 möjliga. Just love it
Heyyy håller med!!!!
Men häng inte läpp, på med ett nytt Sava och elda upp det också eftersom det är i princip det enda dom duger till......
Kanske skulle vara något att köra på Scooter Premiären tillsammans med manöverprov sen bränna av en baksvål och byta till ny på kortast tid....
DP says: Mera rök åt folket!!!!
Federico, nu är din avatar uppe i minst 12 poäng av 10 möjliga. Just love it
Heyyy håller med!!!!
Men häng inte läpp, på med ett nytt Sava och elda upp det också eftersom det är i princip det enda dom duger till......
Kanske skulle vara något att köra på Scooter Premiären tillsammans med manöverprov sen bränna av en baksvål och byta till ny på kortast tid....
DP says: Mera rök åt folket!!!!
Last edited by DP on Tue 18 Mar 2008, 16:23, edited 2 times in total.
Coolt! Jag vet att jag även har sett en F1-bil på ett liknande sätt någonstans, men kan inte minnas var.Federico wrote:på tal om vespa och bubblor så hittade jag de häe fina installationerna på en hemsida
http://myvespa.files.wordpress.com/2007 ... iracle.jpg
http://myvespa.files.wordpress.com/2007 ... -thing.jpg
http://whoridesavespa.com/2007/05/22/ar ... suspended/
Kul seriesekvens av din avatar, Federico! Nu verkar det svårt att få till en fortsättning...

Du har inte fastnat för andra helsköna bilar i den kategorin, typ Fiat 500, Citroën 2cv, Hundkoja och Renault Laban?Terraplane Blues wrote:Ja, det kan man verkligen undra. Jag har egentligen bara varit rejält insnöad på två fordonstyper i livet: gamla folkvagnar och gamla scootrar - och inget av dessa är nämnvärt kända för att vara särskilt hurtiga.