våren är här.......

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
växjö
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

våren är här.......

Post by växjö »

http://www.youtube.com/watch?v=OwfpAfp6LXQ

Lite pulver e de ju i den gamle maskinen...........
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

ett fenomen jag aldrig fattat syftet med. "Hey vi bränner lite däck!" "aa fan va tufft" "Jaaa! så jävla fjortis det kan bli fast man är medelålders gubbe och tunnhårig!"
Bara det är gjord av plåt så....
växjö
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by växjö »

va skönt att höra MOGEN människa , präktighet är viktigt för vissa och andra tycker om något annat. Livet e ju bara SÅ underbart även om man har fyllt medelålders gubbe. :lol: :lol: :lol:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

kejj wrote:ett fenomen jag aldrig fattat syftet med. "Hey vi bränner lite däck!" "aa fan va tufft" "Jaaa! så jävla fjortis det kan bli fast man är medelålders gubbe och tunnhårig!"
Håller med Kejj, helt meningslöst om man inte tänkt köra dragrace. -Men, det är ändå väldigt underhållande tycker jag, extra komiskt med en scooter blir det också. Lite som att spela tunga riff och häftiga gitarrsolon på en liten balalajka. Jag tror att man som åskådare bäst avnjuter en burnout live, gärna med några folköl i kroppen...
Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

kejj wrote:ett fenomen jag aldrig fattat syftet med. "Hey vi bränner lite däck!" "aa fan va tufft" "Jaaa! så jävla fjortis det kan bli fast man är medelålders gubbe och tunnhårig!"
Förstår inte vad felet skulle vara, flera av oss här är väl gubbar som fastnat i moppeåldern? :mrgreen:
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Shit pomfritt, den Touringen sålde jag till en seriös medelålders herre från småland som körde flott jaguar, hade stärkt skjortkrage och som lovade att orginalrenovera den.....
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Erling

Post by Erling »

Man skall nog vara rejält full för att uppskatta dessa "lustigheter" som Växsjö tycker är så vårligt!

Kanske lite djupt liggande ouppklarat från dagis?

Lycka till hos psykologen ! :grin:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Erling wrote:Man skall nog vara rejält full för att uppskatta dessa "lustigheter" som Växsjö tycker är så vårligt!

Eller som i mitt fall; var på speedway sittandes i barnvagn, åkte på rally flera gånger om året, novemberkåsan och var på Wheels nats. från första året i Örebro (tror det var 1981) sedan flera år i Karlskoga. Mycket av detta tack vare en motorgalen storebror. Får man en sådan uppväxt blir det liksom lika naturligt att hjulen snurrar fortare än underlaget och att en liten burnout är sådant som bara händer ibland och uppskattas av de som ser på...
Federico
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Erling wrote:Man skall nog vara rejält full för att uppskatta dessa "lustigheter" som Växsjö tycker är så vårligt!

Jag tycker det är en mänsklig rättighet (och skyldighet) att burna upp bakdäck som ändå skall bytas. Med scooter är det extra "anti-tufft" och därför ännu festligare. Att det sedan luktar gott är bara en extra bonus... :grin:
Federico wrote:Eller som i mitt fall; var på speedway sittandes i barnvagn, åkte på rally flera gånger om året, novemberkåsan och var på Wheels nats. från första året i Örebro (tror det var 1981) sedan flera år i Karlskoga. Mycket av detta tack vare en motorgalen storebror. Får man en sådan uppväxt blir det liksom lika naturligt att hjulen snurrar fortare än underlaget och att en liten burnout är sådant som bara händer ibland och uppskattas av de som ser på...
I'm impressed - det trodde jag inte om dig, Federico! Då kan jag passa på att erkänna att jag har varit Sko-Uno Drag Festival i Mantorp en handfull gånger på 80- och 90-talet. Där kan man snacka om burnouter... :grin:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote:
Federico wrote:Eller som i mitt fall; var på speedway sittandes i barnvagn, åkte på rally flera gånger om året, novemberkåsan och var på Wheels nats. från första året i Örebro (tror det var 1981) sedan flera år i Karlskoga. Mycket av detta tack vare en motorgalen storebror. Får man en sådan uppväxt blir det liksom lika naturligt att hjulen snurrar fortare än underlaget och att en liten burnout är sådant som bara händer ibland och uppskattas av de som ser på...
I'm impressed - det trodde jag inte om dig, Federico! Då kan jag passa på att erkänna att jag har varit Sko-Uno Drag Festival i Mantorp en handfull gånger på 80- och 90-talet. Där kan man snacka om burnouter... :grin:
Man kan undra varför det är just scooter man fastnar för senare i livet. Vrålande V8:or, smattrande JAP-motorer? nä, en liten tvåtaktare på 5,2 HK är det första man skaffar sig med nummerplåt...
Federico
Terraplane Blues

Federico wrote:Man kan undra varför det är just scooter man fastnar för senare i livet. Vrålande V8:or, smattrande JAP-motorer? nä, en liten tvåtaktare på 5,2 HK är det första man skaffar sig med nummerplåt...
Ja, det kan man verkligen undra. Jag har egentligen bara varit rejält insnöad på två fordonstyper i livet: gamla folkvagnar och gamla scootrar - och inget av dessa är nämnvärt kända för att vara särskilt hurtiga.
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

terraplane blues in da house:
gamla folkvagnar och gamla scootrar - och inget av dessa är nämnvärt kända för att vara särskilt hurtiga.

Men nu är du väl ändå ute & cyklar, a long long time ago fanns det en snubbe med en silver bubbla dock med turboladdad Corvair motor som kallades "Professorn" och en annan grön 66'a med 912 motor & lustgas som gav många V8'or något att bita i vid Norrtul & Åkersberga på 70-talet, så att vi (den gröna var min) inte hade snabba Folkisar stämmer inte, kollar man sedan på Cal Look scenen i So Cal så är det hjullyftande luftkylda Bubblor till höger & vänster, för att inte tala om Klubben i England som kör dragracing med Splittisar och andra VW bussar som du automatiskt blir med i om du åker under en viss 1/4 mile tid (kommer inte just nu ihåg namnet & tiden) så att Folkvagnar inte är särskillt hurtiga måste vara helt orginal för med lite fix så blir det puff i dom....

kejj in da house:
Hey vi bränner lite däck!" "aa fan va tufft" "Jaaa! så jävla fjortis det kan bli fast man är medelålders gubbe och tunnhårig!"

Från den världen jag kommer är det ett MÅSTE att allt med motor & hjul måste snurra & skapa rök, förstår inte vad det skulle vara för jävla fjoris med det???? Skulle inte vi medelålders på grund av hårkvalite eller omkrets få bränna däck bara för att vi är just medelålders??? Nääeee slappna av med posandet och sälpp lös!!!! Kolla nästa nummer av Bomber Magazine (men det kanske inte är PC att läsa den här) så ska ni se en både skallig & småfet medelålders man bränna däck med en PVC Scooter bara för att det går.....

Hasse & Tage said: Släpp fångarna loss det är vår!!!
DP says: Ut och ha kul med era fordon istället för att sitta bakom tangentbordet och se ner på andra...
Terraplane Blues

DP wrote:Men nu är du väl ändå ute & cyklar, a long long time ago fanns det en snubbe med en silver bubbla dock med turboladdad Corvair motor som kallades "Professorn" och en annan grön 66'a med 912 motor & lustgas som gav många V8'or något att bita i vid Norrtul & Åkersberga på 70-talet, så att vi (den gröna var min) inte hade snabba Folkisar stämmer inte, kollar man sedan på Cal Look scenen i So Cal så är det hjullyftande luftkylda Bubblor till höger & vänster, för att inte tala om Klubben i England som kör dragracing med Splittisar och andra VW bussar som du automatiskt blir med i om du åker under en viss 1/4 mile tid (kommer inte just nu ihåg namnet & tiden) så att Folkvagnar inte är särskillt hurtiga måste vara helt orginal för med lite fix så blir det puff i dom....
Jo, jag har hört mycket om Olof "Professorn" Svenningsson. Har även varit på Bug Run på Mantorp ett antal gånger, såvisst kan man få snurr på en gammal folkvagn! Men generellt kan man nog påstå att folkor inte är särskilt snabba - inte de jag har varit ägare till iallafall... :grin:

OT: 10 poäng till Federicos nymodifierade avatar! Mer burnouts åt folket! :grin:

EDIT: Våren är inte alls här. För närvarande råder full snöstorm i Malmö... :x
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote: OT: 10 poäng till Federicos nymodifierade avatar! Mer burnouts åt folket! :grin:
Tack! men jag glömde att animera gashanden!
Federico
växjö
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by växjö »

de får bli fler och MYCKE längre börnisar framöver...... lite debatt är uppiggande
8) :lol: :lol:

GAMMALT GUMMI SKA MAN SLÄNGA SOM FLICKAN SA !!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

på tal om vespa och bubblor så hittade jag de häe fina installationerna på en hemsida
Image
Image
http://whoridesavespa.com/2007/05/22/ar ... suspended/
Federico
Nocke
Nybörjare
Nybörjare

Post by Nocke »

Är det som kallas sprängskiss :grin:
Nocke
---------------
Lambretta TV175 - 62
Vespa PX200e - 92
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Federico, nu är din avatar uppe i minst 12 poäng av 10 möjliga. Just love it :D
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
växjö
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by växjö »

kan inget annat än hålla med Jens, avundssjuk :roll:
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

jens in da house:
Federico, nu är din avatar uppe i minst 12 poäng av 10 möjliga. Just love it

Heyyy håller med!!!!

Men häng inte läpp, på med ett nytt Sava och elda upp det också eftersom det är i princip det enda dom duger till......

Kanske skulle vara något att köra på Scooter Premiären tillsammans med manöverprov sen bränna av en baksvål och byta till ny på kortast tid....

DP says: Mera rök åt folket!!!!
Last edited by DP on Tue 18 Mar 2008, 16:23, edited 2 times in total.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Tack scooterforum vänner!

Image

Image

Image
Federico
Erling

Post by Erling »

Tack & lov att det finns medlemmar som Federico - med lite humor, distans och stort kunnande - och inte bara anonyma Växjö - gossar som olyckligtvis är avgasförgiftade och borta från all hjälp!
ola.G
Entusiast
Entusiast

Post by ola.G »

Som sagt,vilken fantastisk avatar du har Federico! Vi väntar spänt på fortsättningen.....
Ola.G
Terraplane Blues

Coolt! Jag vet att jag även har sett en F1-bil på ett liknande sätt någonstans, men kan inte minnas var.

Kul seriesekvens av din avatar, Federico! Nu verkar det svårt att få till en fortsättning... :grin:
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Terraplane Blues wrote:Ja, det kan man verkligen undra. Jag har egentligen bara varit rejält insnöad på två fordonstyper i livet: gamla folkvagnar och gamla scootrar - och inget av dessa är nämnvärt kända för att vara särskilt hurtiga.
Du har inte fastnat för andra helsköna bilar i den kategorin, typ Fiat 500, Citroën 2cv, Hundkoja och Renault Laban?
Post Reply