ska ni köpa nya fälgar?Ett tips e att ni lackar dom,jag köpte nya fälgar och märkte att det va väldigt dålig kvalité på färgen som va på dom.
Dom håller mycket längre om ni lägger på riktig lack på dom(2K).
Jag gjorde det.
.....och nya däck blev det,michelin S1
Jeg vet ikke hvor du har kjøpt felgene dine, men jeg har flere ganger opplevd at nye felger ikke er 100% runde, men mer som egg...
Sjekk den nye felgen før du lakkerer og styrer, slik at du slipper et hjul som er ovalt...
Om mulig, så er ofte de gamle felgene best å sandblåse og lakke....
Ø
blizzy wrote:ska ni köpa nya fälgar?Ett tips e att ni lackar dom,jag köpte nya fälgar och märkte att det va väldigt dålig kvalité på färgen som va på dom.
Jag gjorde det.
Håller med Svint, blästring och pulverlack gör underverk på gamla fälgar, så länge inte rosten tuggat i sig alltför mycket av metallen förstås. De blir som nya eller bättre.
/jens
Jeg vet ikke hvor du har kjøpt felgene dine, men jeg har flere ganger opplevd at nye felger ikke er 100% runde, men mer som egg...
Sjekk den nye felgen før du lakkerer og styrer, slik at du slipper et hjul som er ovalt...
Om mulig, så er ofte de gamle felgene best å sandblåse og lakke....
Ø
blizzy wrote:ska ni köpa nya fälgar?Ett tips e att ni lackar dom,jag köpte nya fälgar och märkte att det va väldigt dålig kvalité på färgen som va på dom.
Jag gjorde det. http://img150.imageshack.us/img150/1576/bild006om4.jpg
tror jag med,men ibland går dom inte att rädda.Mina gamla var som ägg,dom gick inte att rädda