Scooter import?

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Scooter import?

Post by Stian »

Et lite tips i disse eksport tider..

http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... =90&page=1

Den er opprinelig svensk, dvs at det er ingen avgifter for å registrere den i sverige igjen. Kongsvinger er veldig nære svenske grensen..

Jeg har ingen kjennskap til scooteren, bare så anonnsen...

//Stian
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Går och drömmer om en Serie 2 (trots att ekonomin egentligen inte tillåter det...)

Så den går lös på 15 500 SEK.

- Vilka kostnader tillkommer?

- Hur går man tillväga för att ta den till sverige och få den registrerad?

- Vad ska man kolla efter? Jag vill ha en körbar scooter som inte behöver renoveras första året.

- Vad betyder "...det har vert lakkert litt her å der men ellers meget hel ikke skrudd i hjel..."
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Stian »

Slik jeg har forstått det så tilkommer ingen avgifter når man fører inn et kjøretøy som tidligere er eksportert fra Sverige. Men dette er med forbehold.... Jeg er jo norsk..

"Lakket litt her og der" tolker jeg som om den er flicket og hemme lacket lite rundt om... el noe sånt. og at den inte er sønder mekkad ock funker bra.

Det er vel bare å ringe mannen, vi forstår svensk i norge..

//Stian
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Jo, visst. Men jag har inte kommit dit än.

Problemet är att jag inte vet så mycket om Lambretta annat än att jag vill ha en. Jag är rädd att bli lurad, att jag lägger ner en hel del pengar på nåt som är skräp. Det verkar ju förekomma en del oseriösa renoveringar i den här branschen.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Fast vill du verkligen ha en Lambretta måste du troligen slå till väldigt snabbt. Hörde om en halvrisig serie 2 på Blocket som efter budgivning var uppe i närmast löjligt stora pengar.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

jencla wrote:Fast vill du verkligen ha en Lambretta måste du troligen slå till väldigt snabbt. Hörde om en halvrisig serie 2 på Blocket som efter budgivning var uppe i närmast löjligt stora pengar.
/jens
Tillgång och efterfrågan... Det finns ju knappt några Lambrettor serie 2 & 3 att köpa.

Hur löjliigt stora pengar?
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Såld...

Image
Post Reply