Dellorto PHB ihopmontering

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Dellorto PHB ihopmontering

Post by Federico »

Missade att kolla hur den paraplyformade brickan som sitter runt huvudmunstyckesdeln var vriden.

på bilden är det en VHS men brickan/kåpan ser lika ut

Image


att den konkava sidan ska vara nedåt har jag klart för mig, men ska de fyra små hålen sitta i en viss riktning? kollar man botten i flottörhuset så ser man fickor som passar i hålen om man har dem rakt med sidorna på huset, alltså varje hål mot hörnen på förgasarens bottenform.

på bilden från scooterhelp sitter de istället vridna 45 grader.

någon som har en ny PHB liggandes eller hittar en bild på internet.

som sagt, det kanske inte spelar någon roll hur de är vridna...

del nummer 41 på skissen pratar jag om

Image
Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 4115
Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere

Post by fritte »

Image
spelar ingen roll...
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

thanks! hade ingen koll på dess funktion.
Federico
marre
Lärling
Lärling
Posts: 465
Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden

Post by marre »

Nu ska ja förvirra dig lite men när ja fick min phbl 25 så satt den konkava sidan uppåt, både jag och mavio har kört utan den länge och inte märkt någon skillnad.
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

marre wrote:Nu ska ja förvirra dig lite men när ja fick min phbl 25 så satt den konkava sidan uppåt, både jag och mavio har kört utan den länge och inte märkt någon skillnad.
Har PHBL 24 på min smallframe, den har ingen baffel. Jag trodde att de små husen (upp till 26mm) saknade baffeln.
Federico
marre
Lärling
Lärling
Posts: 465
Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden

Post by marre »

Inte 25 tydligen men man kanske måste ha den med större förgasare?
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

marre wrote:Inte 25 tydligen men man kanske måste ha den med större förgasare?
Ingen aning, det kanske blir känsligare om man måste vinkla förgasaren. Tack vare mitt ganska höga reedhus så sitter den rakt över cylindern, vissa insug för vespa kräver att man vinklar huset ganska mycket.
Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 4115
Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere

Post by fritte »

Det är endast vid extra hög acceleration i kombination med hög bränsleförbrukning som skvalpväggen behövs, lever era hojar upp till det? :grin: :smile: :grin: :smile:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

fritte wrote:Det är endast vid extra hög acceleration i kombination med hög bränsleförbrukning som skvalpväggen behövs, lever era hojar upp till det? :grin: :smile: :grin: :smile:
Aha! det är därför min går så dåligt när jag vänt baffeln fel. Bensinen sitter klistrad efter bakre väggen i flottörhuset. Tror att jag måste sätta en baffel i tanken också, eller alltid köra med full tank.

Marre och Mavio kanske minns en grå skugga som försvann i horisonten sist vi träffades, eller var det jag som var i deras skugga ;) (orättvist det där med automat...)
Federico
marre
Lärling
Lärling
Posts: 465
Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden

Post by marre »

8)
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Post Reply