Tjamors!
Ännu en fråga om prisbild, vet att det kan vara svårt men man vill ju inte göra bort sig inför första vespaköpet. Just nu kikar jag på en Touring 1957. Ska tydligen vara komplett och gå bra, men däremot rätt ruffig i lacken... (vilket inte gör mig något) Efterfrågan verkar ju vara rätt stor, men det är väl en förhållandevis vanlig modell? vad sägs om 6-, 7- , 8000 pengar? Börjar det bli mycket sen kanske?
Mvh / Snider
Prisfråga igen
Re: Prisfråga igen
Touring (GL) från åren 57-58 (även 1959-63) är ännu inga "samlarmodeller". GS som kanske är den dyraste modellen om man tittar på modeller från 1957. Som exempel är det en GS -58 till salu på blocket för 12k, och den har legat ute ett tag nu, alltså är inte suget så stort som kan tro.Snider wrote:Tjamors!
Ännu en fråga om prisbild, vet att det kan vara svårt men man vill ju inte göra bort sig inför första vespaköpet. Just nu kikar jag på en Touring 1957. Ska tydligen vara komplett och gå bra, men däremot rätt ruffig i lacken... (vilket inte gör mig något) Efterfrågan verkar ju vara rätt stor, men det är väl en förhållandevis vanlig modell? vad sägs om 6-, 7- , 8000 pengar? Börjar det bli mycket sen kanske?
Mvh / Snider
Om den är orenoverad (mekaniskt) så skulle jag försöka få ett pris närmare 5000, räkna med att du får byta lite saker även om den "fungerar bra".
är det papper på den?
Federico
Popolino wrote:Samtidigt så är det inte många gamla plåtscootrar till salu längre på t.ex. blocket.
Risiga Vespa Touring och Lambretta LD för 15000:- har ju tyvärr inte varit ovanligt de sista åren.
Undrar vart de tagit vägen?
Vad var det för fel på den befintliga tråden "Pris på begagnad Vespa"...
Jaha... e lite färsk på detta forum, trodde liksom att den tråden tillhörde frågeställaren och hans px-fråga..... tack så mycket för svar iallafall.
Nu verkar det som om denna vespa glider mig ur händerna... men jakten fortsätter !